یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش بورک سیب زمینی مارپیچی با خمیر یوفکا

عکس, آموزش بورک سیب زمینی مارپیچی با خمیر یوفکا

زرده تخم مرغ…………….. ۲ عدد برای روی بورک

روغن ………….برای چرب کردن تابه

نمک و فلفل………….. به مقدار کافی

روغن زیتون……………… ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ…………… ۱ عدد

ماست………….. ۴ قاشق غذاخوری

سیب زمینی آب‌پز………….. ۷۵۰ گرم

فلفل قرمز……………. ۲ قاشق چای‌خوری

پیاز بزرگ خرد شده…………….. ۲ عدد

خمیر یوفکا……………… ۵ یا ۱۰ ورقه بزرگ (بسته به ضخامت)

روغن…………… ۳ قاشق غذاخوری

آب……………… به میزان لازم

ابتدا روغن زیتون را در تابه‌ای بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا داغ شود. پیاز‌های خرد شده را در تابه تفت بدهید تا پخته شوند.سیب زمینی­‌های پخته را پوست کنده و پوره کنید. سپس، پیاز سرخ شده، فلفل قرمز، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. قالب گرد مورد نظر را نیز با اندکی روغن چرب کرده و کنار بگذارید. می‌توانید از قالب آلومینیومی یک بار مصرف استفاده کنید.مواد لازم برای نرم کردن خمیر، یعنی یک عدد تخم مرغ، ماست و روغن را در کاسه کوچکی بریزید و خوب هم بزنید. کمی آب (ولرم) اضافه کنید تا مخلوط رقیق و به راحتی روی خمیر مالیده شود. حدود دو قاشق آب کافی است.

یک ورقه خمیر یوفکا را روی سطح کار قرار دهید. اگر خمیر خیلی نازک است، دو عدد خمیر را روی هم بگذارید. حال با یک قلم مو کمی از مخلوط ماست را روی خمیر بمالید. بیش از حد خمیر را خیس نکنید، فقط در حدی که خمیر مرطوب شود.روی لبه درازتر خمیر یک ردیف از مخلوط سیب زمینی و پیاز را بریزید. این کار را با ریختن چند قاشق از مخلوط پشت سر هم انجام دهید.

خمیر را دور مواد بپیچید و رول کنید. اگر لبه­‌های خمیر خالی ماندند، آن بخش­‌ها را برش بزنید.با رول تهیه شده یک مارپیچ درست کنید و آن را به آرامی به وسط قالب چرب شده منتقل کنید.با خمیر‌ها و مواد باقی‌مانده مجددا رول درست کنید و آن‌ها را در ادامه مارپیچ قبلی قرار دهید تا مارپیچ کل ظرف قالب را بپوشاند.

دو عدد زرده تخم‌مرغ را خوب هم بزنید و آن را روی سطح بورک بمالید. حتما روی کناره‌­های رول هم تخم مرغ بمالید. این باعث می­‌شود رول‌­ها به هم بچسبند. سپس قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا سطح بورک طلایی شود.نکته: بورک سیب زمینی بهترین کیفیت را چند دقیقه بعد از خارج شدن از فر دارد. اما می­‌توانید آن را تا دو سه روز در ظرف در بسته در دمای اتاق نگه دارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر