یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش بیسکوییت بدون فر

 

عکس, آموزش بیسکوییت بدون فر

عکس, آموزش بیسکوییت بدون فر

اول تخم مرغ را در داخل ظرفی خوب هم می زنیم تا به مایه روان و یک دستی تبدیل شود، بعد آن را آماده کنار می گذاریم. در داخل ظرف دیگری روغن جامد را می ریزیم،(بهتر است دمای آن را به دمای محیط برسانیم) سپس به مدت ۳ دقیقه به تنهایی با دور کند هم زن برقی هم می زنیم تا کمی رنگش تغییر کند.در ادامه پودر قند را اضافه می کنیم و مجددا با دور متوسط هم زن برقی به مدت دو دقیقه مواد را هم می زنیم تا خوب پودر قند در مایه حل شود.حال مایه تخم مرغ را به همراه وانیل و اسانس نارگیل و رنگ خوراکی دلخواه را به مواد مخلوط اضافه نموده و مجددا مواد را دو الی سه دقیقه هم می زنیم تا کاملا همه مواد با هم ترکیب شوند.آرد سفید را که دو الی سه بار الک کردیم و از خالص بودن آن مطمئن شدیم، آن را طی دو مرحله به مایه ترکیبی رنگی اضافه نموده، و در هر مرحله با لیسک مواد را خوب زیر و رو کرده و هم می زنیم تا خمیر لطیف و نرمی حاصل شود.

خمیر درست شده را در داخل پلاستیک فریزر تمیزی انتقال می دهیم، بعد به مدت یک الی یک و نیم ساعت در یخچال می گذاریم تا استراحت کند.بعد از زمان مقرر وقتی خمیر را از یخچال بیرون آوردیم، شاید کمی سفت به نظر آید، ۵ الی ۷ دقیقه صبر می کنیم تا دمای خمیر به دمای محیط برسد و کمی نرم شود. سطح تمیزی را انتخاب می کنیم، و بهتر است زیر خمیر نایلون تمیزی پهن باشد، سپس با کمک وردنه خمیر باز می کنیم و ضخامت آن را به ۵ میلی متر یعنی نصف به نصف یک سانتی می رسانیم. بعد با کمک قالب دلخواه به خمیر شکل می دهیم.

تابه نچسب و مناسبی را بر داشته و در داخل آن کاغذ روغنی پهن می کنیم، و خمیر های شکل داده را با فاصله های منظم و متناسب در کنار هم می چینیم.حرارت اجاق گاز را روشن کرده و شعله آن را ملایم می کنیم، سپس اگر پایه در دسترس دارید اول پایه را گذاشته بعد شعله پخش کن را می گذاریم. در آخر درب تابه را دم کن گذاشته و آن را روی شعله پخش کن قرار می دهیم. چون به خمیر با کمک قالب شکل کوچک و نازکی دادیم، باید حواسمان جمع باشد، که بعد از ۱۰ دقیقه حتما یکی از بیسکوییت ها را چک کنیم، تا غافل نشویم و بیسکوییت ها نسوزند. اگر یکی از آن ها زیرش طلایی شده بود بدانید که پخته، می توانید برای اطمینان بیشتر یکی را بشکنید یا بخورید. در پایان بعد از پختن کامل بیسکوییت ها حرارت را خاموش کنید درب تابه را بردارید و کمی صبر کنید تا بیسکوییت ها خنک شوند. سپس به آرامی در داخل ظرف سرو بچینید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر