یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش بیکن گوشت گوساله در منزل یک غذای فوق مجلسی

عکس, آموزش بیکن گوشت گوساله در منزل یک غذای فوق مجلسی

بیکن گوشت گوساله یک غذای مجلسی و خوشمزه است که در این پست آموزش درست کردن آن را برای شما قرار داده ایم.

مواد مورد نیاز 

پودر سیر ۱ قاشق چایخوری ، گوشت گوساله ۱ کیلوگرم
نمک دریا (بدون ید) ۱ پیمانه ، پودر قند ۱ پیمانه
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری ، پودر خردل ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری ، فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری ، پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری ، زیره سبز ۱ قاشق چایخوری

برای تهیه بیکن با گوشت گوساله باید از گوشت قلوه گاه یا گردن گاو استفاده شود. بیکن با گوشت گوسفندی هم با استفاده از گوشت ران گوسفند به دست می آید.برای تهیه بیکن گوشت گوساله از گوشت بدون استخوان راسته یا قسمتی از سردست استفاده می‌شود که حدود ۳۵-۲۰ درصد مواد طعم دهنده به آن تزریق می‌شود. این مواد باعث نمک سود شدن، تثبیت رنگ گوشت و افزایش زمان ماندگاری آن خواهد شد.برای تهیه بیکن گوشت گوساله ابتدا باید از روش نمک سود کردن گوشت بیکن استفاده کنیم.گوشت را به صورت ورقه نازکی در بیاورید و سطح آن را به کمک یک حوله کاغذی تمیز خشک کنید. سعی کنید در تمام مراحل تهیه بیکن دست هایتان کاملا تمیز باشد.پودر قند، نمک دریا، فلفل و سایر ادویه ها را درون یک ظرف با هم مخلوط کنید تا چاشنی بیکن شما آماده شود. شما می توانید از نمک نیتریت سدیم برای جلوگیری از تغییر رنگ گوشت و نیز از بین بردن باکتری های گوشت استفاده کنید.تمام سطح گوشت گوساله را با چاشنی آماده شده آغشته کنید. نیمی از چاشنی را برای یک طرف گوشت و نیم دیگر را برای طرف دیگر گوشت به کار ببرید. برای چند دقیقه چاشنی را به طور کامل به همه سطوح گوشت بمالید.گوشت بیکن را که کاملا با چاشنی مخلوط کرده اید درون یک زیپ کیپ پلاستیکی قرار دهید و درب آن را ببندید. می توانید به جای زیپ کیپ از فویل آلومینیومی استفاده کنید و فویل را چند دور اطراف گوشت بپوشانید.

حالا نوبت به قرار دادن بیکن گوشت در یخچال می رسد. بیکن را به شکلی که فرم ورقه ای آن به هم نخورد برای مدت ۱۰ الی ۱۴ روز در یخچال قرار دهید. در طول این مدت چند بار کیسه گوشت را بچرخانید و محتویات داخل کیسه را که تبدیل به مایع شده اند را با ماساژ دادن گوشت از کیسه حذف کنید.

مدت زمان نگه داشتن بیکن گوشت در این مرحله به ضخامت گوشت انتخاب شده بستگی دارد. به عنوان مثال برای گوشتی به ضخامت ۳ الی ۴ سانتیمتر ۷ روز کافی است.

بعد از گذشت این مدت، بافت گوشت باید کاملا محکم و بدون نقاط و لکه های نرم بر روی آن باشد.بیکن را بشویید و مجددا سطح آن را با حوله کاغذی خشک کنید.آن را برای ۲۴ ساعت دیگر بدون پوشش در یخچال قرار دهید. زیر این گوشت باید طوری باشد که آب اضافی آن امکان خارج شدن داشته باشد.بیکن شما آماده است. شما می توانید آن را بپزید یا اینکه دودی کنید.

پختن بیکن در فر بدون اینکه دچار سختی شوید کمی دشوار است. اما هنگامی که به آن رگه های گوشتی و چرب که برای شما سرو شده است فکر میکنید قطعا زحمت پختن بیکن گوشت در فر را قبول می کنید. حتی آسان ترین غذاها هم با روش های پخت و آشپزی مناسب خوشمزه می شوند. بیکن گوشت گوساله را در فر با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت (۹۳ درجه سانتیگراد) کباب کنید تا زمانی که دمای فر به ۱۵۰ درجه فارنهایت (۶۶ درجه سانتیگراد) برسد. این پروسه باید حدود ۲ ساعت به طول بینجامد. بیکن آماده شده را می توانید در یک ظرف یا کیسه دربدار برای مدت ۱ ماه در یخچال و تا ۱ سال در فریزر نگهداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر