یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش تارت لیمویی با خامه ترش یک شیرینی خاص

عکس, آموزش تارت لیمویی با خامه ترش یک شیرینی خاص
یکی از شیرینی های فوق العاده خوشمزه ی ایرانی تارت است که این بار برای شما طرز درست کردن تارت لیمویی با خامه ی ترش را قرار داده ایم که طعمبی نظیری دارد .

مواد لازم

آرد ۲۰۰ گرم
شکر ۵۵ گرم
کره ۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱۱۰ گرم
آب لیمو ترش تازه ۱۲۰ گرم
زست لیمو ترش ۱ قاشق غذا خوری
خامه ۱۵۰ گرم
وانیل نصف قاشق چای خوری
برای تهیه تارت خوشمزه و مخصوص با طعم لیمویی در ابتدای کار، آرد و شکر و نمک را داخل غذا ساز می ریزیم. با چند پالس آن را با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه کره را خرد کرده و به مخلوط آرد اضافه می کنیم.حالا مجدد دستگاه را روشن می کنیم تا کره با آرد مخلوط شود و حالت شنی پیدا کند. تخم مرغ و وانیل را هم به آن اضافه کرده و دوباره مخلوط می کنیم تا مواد مخلوط شود. اگر چسبندگی آن کم بود می توان یک قاشق غذا خوری آب به آن اضافه کرد.خمیر را روی سلفون قرار می دهیم. بوسیله سلفون و با کمک دست خمیر را مرتب از طرفین جمع می کنیم تا خمیر به شکل گرد در بیاید. خمیر را داخل سلفون پیچیده و برای یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.
روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی میز کار با وردنه باز می کنیم. قالب تارت را چرب کرده و خمیر پهن شده را به آرامی دور وردنه رول کرده و به قالب منتقل می کنیم. خمیر را صاف می کنیم. اگر ترک خورد کمی با دست فشار می دهیم و ترمیم می کنیم.خمیر را از لبه قالب با چاقو تیز جدا می کنیم. با چنگال سوراخ هایی روی خمیر ایجاد می کنیم. کاغذ روغنی را روی خمیر قرار داده و با حبوباتی مانند نخود یا لوبیا می پوشانیم. قالب ها را در فر که از قبل گرم کرده ایم در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.سپس به مدت نیم ساعت زمان می دهیم تا پخته شود. در این مرحله مواد تارت را تهیه می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و تخم مرغ و شکر را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. آب لیمو ترش و وانیل را اضافه کرده و با هم مجدد مخلوط می کنیم.سپس زست یا رنده پوست لیمو ترش را اضافه کرده و خوب بهم می زنیم. در آخر خامه پر چرب را به مواد بالا اضافه کرده و به خوبی میکس می کنیم. حالا خمیر تارت را که کاملا پخته است، از فر خارج می کنیم و کاغذ روغنی را از روی آن بر می داریم.مواد میانی را داخل آن می ریزیم و مجدد داخل فر داغ قرار می دهیم. نیم ساعت دیگر زمان می دهیم تا مواد میانی تارت نیز پخته شود. سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا از حرارت بیفتد و سرد شود. از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر