یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش تاس کباب به سبک مردم کاشان

عکس, آموزش تاس کباب به سبک مردم کاشان

تاس کباب یک غذای بسیار خوشمزه و محبوب است . اگر میخواهید تاس کباب  را خوشمزه تر از همیشه درست کنید به سبک مردم کاشان این غذای محلی را طبخ کنید. مواد لازم را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

عکس, آموزش تاس کباب به سبک مردم کاشان

-پیاز را حلقه‌ای و نازک خرد می‌کنیم. ته یک قابلمه گود می‌چینیم.گوشت را مکعبی به اندازه‌های کوچک (دلخواه) خرد می‌کنیم.گوشت‌ها را روی پیازها می‌ریزیم. زردچوبه، نمک و فلفل را به میزان دلخواه روی آن می‌ریزیم.

بادمجان‌ها را نازک خرد می‌کنیم. (برای این‌که بادمجان‌ها سالم بمانند و آب نشوند، ته کلاهی شکل بادمجان را جدا نمی‌کنیم فقط دم آن را کوتاه کنید).گوجه‌فرنگی‌ها را روی بادمجان‌ها بچینیده و دو لیوان آب روی آن بریزید و شعله گاز را زیاد کنید.وقتی که آب جوش آمد حرارت را ملایم کرده و اجازه دهید به مدت ۲ ساعت و نیم با حرارت ملایم بپزد.

بیست دقیقه پیش از آن ‌که غذا را سرو کنید یعنی زمانی که مواد شما به خصوص گوشت‌ پخت، رب انار را اضافه کنید. (اگر رب انارتان سفت است با کمی آب غذا یا آب جوش آن را رقیق کنید و در غذا بریزید)بسته به میل و ذائقه‌تان می‌توانید این غذا را ترش یا ملس درست کنید. این غذا را می‌توانید با نان یا برنج سرو کن.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر