یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش تدوک تخم مرغ با پودر سوخاری

عکس, آموزش تدوک تخم مرغ با پودر سوخاری

بسته به تعداد نفرات تخم مرغ‌ها را کم و زیاد کنین و همچنین مواد خمیر را برای نفرات کمتر یا بیشتر با کم و زیاد کردن مقدار سیب زمینی‌ها در نظر بگیرید.

مواد اصلی

نمک و فلفل و زرد چوبه و ادویه…………. به مقدار لازم

پودر سوخاری………… به مقدار لازم

سیب زمینی متوسط…………… ۲ عدد

مرغ پخته چرخ شده (اختیاری) …………..۱ پیمانه

جعفری خردشده…………. ۱/۴ پیمانه

تخم مرغ ………….۴ عدد

پیاز کوچک………… ۱ عدد

روغن مایع………….. به مقدار لازم

آموزش:

ابتدا سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها را میپزیم؛بعد از پخت و خنک شدن پوست تخم مرغ هارا میگیریم و کنار میذاریم؛ سیب زمینی‌ها را نیز پوست گرفته و در ظرفی مناسب ابتدا با پشت قاشق آن‌ها را کاملا له میکنیم.

پیاز را ریز رنده میکنیم و به سیب زمینی‌ها اضافه میکنیم؛ مرغ‌های پخته و چرخ شده را نیز اضافه میکنیم؛ (به جای چرخ کردن میتونین رنده کنین).

جعفری خرد شده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه به مواد اضافه میکنیم و ابتدا با قاشق مواد را مخلوط میکنیم و سپس با دست اندکی ورز میدیم تا خمیر یکدست بشه.

برای از بین بردن چسبندگی مواد مقداری پودر سوخاری بهش اضافه میکنیم؛ خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم‌میکنیم؛ و هر قسمت را در کف دست پهن میکنیم و درون هرکدام ۱عدد تخم مرغ پخته شده میذاریم و سپس خمیر را دور تخم مرغ میپیچیم و به همین ترتیب ادامه میدهیم تا تخم مرغ‌ها تمام شوند.

سپس هرکدام از تدوک‌ها را در پودر سوخاری میغلطانیم و درون روغن سرخ میکنیم و سپس با سبزیجات و سس‌های دلخواه سرو میکنیم؛ نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر