یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش تعمیر ترک خوردن خراش و پارگی های مبل چرمی

عکس, آموزش تعمیر ترک خوردن خراش و پارگی های مبل چرمی

در این پست آموزش تعمیر مبل چرمی و رفع انواع مشکلات آن را برای شما قرار داده ایم که انشالله مفید واقع شود.

عکس, آموزش تعمیر ترک خوردن خراش و پارگی های مبل چرمی

تعمیر ترک های سطحی و عمیق :

نخست آموزش تعمیر ترک های جزیی : اگر مبل چرمی شما خشک شده و ترک های ریزی دارد، نتیجه استفاده از یک نرم کننده چرمی خوب شما را شگفت زده خواهد کرد.

وسایل مورد نیاز:نرم کننده یا واکس چرم مرغوب ، برس یا پارچه خشک و نرم ،برس مو ،صابون ملایم ،قاشق

مبل چرمی را تمیز کنید.ابتدا صابون را بر روی قسمت نامحسوسی از مبل آزمایش کنید، تا اطمینان حاص کنید که آسیبی به آن وارد نمیکند. سطح بالای ترک ها و چرم اطراف را با استفاده از یک برس یا پارچه نرم و خشک تمیز کنید. حال با استفاده از صابون و برس مو ترک ها روی مبل چرکی را دوباره تمیز کنید. میخواهیم با این کار تا حد امکان چرم را به حالت نرم و انعطاف پذیر درآوریم.پس از آنکه نرم کننده را بر قسمت نامحسوسی از مبل امتحان کردید، آن را بر روی ترک ها بمالید. برای این کار از انگشت، اسفنج یا پشت قاشق استفاده کنید. این کار را ادامه دهید تا سطح کاملاً هموار شود. در آخر کرم اضافی را پاک کنید و صبر کنید تا چرم به طور طبیعی خشک شود. چرم برای جذب نرم کننده و آبرسانی به زمان نیاز دارد، بنابراین بهتر است یک شب صبر کنید تا سطح مبل چرمی خشک شود.اگر چرم همچنان خیلی خشک به نظر میرسد، میتوانید دوباره مراحل را تکرار کنید. ولی مراقب باشید که بیش از اندازه از واکس چرم استفاده نکنید، زیرا ممکن است ظاهری مومی و لغزنده به مبل بدهد. بهتر از برای داشتن مبل چرمی زیبا و درخشان و همچنین افزایش طول عمر آن، هر ماه از نرم کننده استفاده کنید. استفاده منظم از نرم کننده از خشک شدن مبل چرمی و ایجاد ترک در آن جلوگیری می‌کند. این کار پیشگیری قبل از درمان است.

آموزش تعمیر ترک های بزرگ و عمقی :  استفاده از فیلر چرم (پرکننده چرم) البته از رنگ چرم نیز می توانید استفاده کنید اما فیلر بهتر است.

وسایل مورد نیاز :صابون یا پاک کننده چرم ، پارچه یا اسفنج ، کاغذ سمباده فوق العاده ریز (شماره ۶۰۰) ، فیلر چرم (پرکننده چرم) باکیفیت و مرغوب ،
کاردک نقاشی

صابون را با کمی آب مخلوط کنید. با استفاده از صابون و یا پاک کننده چرم هرگونه آلودگی را با پارچه و یا اسفنج تمیز کنید. مجدداً فراموش نکنید که ابتدا صابون را بر روی قسمت نامحسوسی از مبل تست کنید.وجود هر گونه رطوبت از نشستن و جذب پر کننده در ترک ها جلوگیری میکند. بنابراین بهتر است یک شب صبر کنید تا چرم کاملاً خشک شود.با استفاده از سمباده ترک های چرم را صاف کنید. دقت کنید که فشار بسیار کمی هنگام سمباده زدن وارد کنید. با کف دست سطح چرم را امتحان کنید. هروقت احساس کردید سطح صاف شده است سمباده زدن را متوقف کنید. با استفاده از پارچه خشک تمام گرد و غبار ایجاد شده را پاک کنید. از سمباده درشت و خشن استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد خراش می‌شود.با استفاده از کاردک نقاشی فیلر در درون ترک ها قرار دهید. به این کار ادامه دهید تا ترک ها محو شوند.با استفاده از لبه پشتی چاقو، خمیر اضافی را بردارید. به این کار ادامه دهید تا هیچ پرکننده چرم برجسته شده روی مبل وجود نداشته باشد.باید صبر کنید تا فیلر به طور کامل خشک و جامد شود. یه اتاق با تهویه مناسب و یا هوای آزاد به خشک شدن سریعتر ترک های مبل چرمی کمک می‌کند. بنابراین در صورت امکان پنجره ها را باز کنید. برای خشک شدن کامل فیلر حداقل به ۶ ساعت زمان نیاز است. ولی دقت کنید از هرگونه تابش مستقیم خورشید و یا گرمای اضافی جلوگیری شود. این کار باعث خشک شدن بیش از حد و ایجاد ترک های بعدی می‌شود. خشک شدن پرکننده ممکن است باعث جمع شدن و کوچک شدن آن شود، بنابراین ممکن است نیاز به تکرار فیلر زدن داشته باشید.

درصورت وجود خراش‌ها یا ساییدگی‌های بزرگ نیز برای تعمیر مبل چرم می‌توانید از رنگ مخصوص مبل چرم استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که اگر بعد از یکبار رنگ کردن هنوز مبل شما مانند قبل نشده بود، صبر کنید تا رنگ قبلی کاملا خشک شود و بعد دوباره رنگ بزنید.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر