یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش تعمیر کردن یا عوض کردن دینام خودرو توسط شما

عکس, آموزش تعمیر کردن یا عوض کردن دینام خودرو توسط شما

باطری ساز یا برق کار خودر برای اینکه بتواند دینام را تعویض یا تعمیر کند ابتدا می بایست آن را باز کند برای همین باید اتومبیل را باید روی چال ببرید تا تعمیرکار به زیر آن برود و دینام را در بیاورد معمولا دینام در قسمت زیرین اتومبیل و در پایین موتور قرار دارد و دارای تسمه است تا با استفاده از نیروی موتور تسمه ها بچرخند و نیرو تولید کنند و دینام کار کند. با استفاده از دوره های آموزش برق خودرو می توانید تعویض و تعمیر دینام خودرو را خودتان انجام دهید.بعد از این که تعمیرکار دینام را از جای خود جدا میکند آن ها را به روی میز کار میبرد و مورد بررسی قرار میدهد. این قطعه برای کار کردن نیاز به ذغال دارد اگر ذغال آن تمام شده باشد از کار می افتد و تعمیر کار با تعویض این ذغال ها می تواند آن را تعمیر کند.همچنین ممکن است مشکل از تسمه ها باشد و می بایست تسمه ها را هم مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آنها را نیز تعویض کنید.

اگر مشکل از این ها نبود و سیم پیچی آن ایراد داشت می بایست دینام را کلا تعویض کنید و در این صورت هزینه یک دینام نو را باید بپردازید. این نکته را هم باید بگویم که در صورت استارت های مداوم و کار نکردن دینام ممکن است که باتری شما خالی کرده باشد و تعمیر کار می بایست باتری را هم شارژ کند.تعویض و تعمیر دینام خودرو می بایست کمتر از نیم ساعت انجام شود.

بعد از این ها دوباره دینام را در سرجایش قرار میدهد و این مشکل برطرف می شود. به این صورت تعویض و تعمیر دینام خودرو انجام می شود.

علت های خرابی دینام
خرابی دینام می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که از این عوامل می توان به فرسودگی و خرابی سیم پیچی و … اشاره کرد.

در صورت وجود هر یک از این مشکل ها می بایست دینام را تعمیر کنید و در غیر این صورت باید آن را تعویض کنید. تعویض و تعمیر دینام خودرو تنها راهی است که بتوانید دینام را درست کنید.

برای اینکه بتوانید متوجه خرابی در دینام خودرو شوید می بایست یک سری تست ها را انجام دهید و این کار ساده می باشد. اگر اتومبیل شما بعد از روشن شدن خودرو بلافاصله خاموش می شود و بعد از چند بار استارت زدن و خاموش شدن دیگر اتومبیل روشن نشد باید بدانید که مشکل از دینام خواهد بود بنابراین می بایست آن را تعمیر کنید.

دلایل خرابی دینام:یکی دیگر از علت های خرابی دینام خودرو می تواند تصادفات رانندگی باشد، اگر یک حادثه برای شما رخ داد می توان احتمال خرابی دینام را هم داد.تعویض و تعمیر دینام خودرو با استفاده از متخصص برق خودرو یا باطری ساز باید صورت بگیرد چرا که هر شخصی نمی تواند این کار را انجام دهید و او با استفاده از تجربه ای که دارد می تواند این کار را انجام دهد.از دیگر دلایل خرابی دینام خودرو می توان به نوسانات برق در خودرو اشاره کرد، اگر نوسانات برق در اتومبیل وجود داشته باشد می تواند دینام را مورد آسیب قرار دهد.همچنین اگر باتری اتومبیل خراب شده باشد می تواند باعث شود که برق به دینام نرسد و در این صورت کلا اتومبیل روشن نمیشود و استارت نمیخورد و فقط در صورت هل دادن روشن خواهد شد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر