یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش تمپ کردن اسپرسو

عکس, آموزش تمپ کردن اسپرسو

برای داشتن یک اسپرسوی ایده آل با این آموزش همراه شوید. برای تمپ کردن یک اسپرسو شما به قهوه اسپرسو آسیاب شده، دستگاه نگاه‌دارنده و پرتافیلتر احتیاج خواهید داشت. بسیاری از دستگاه‌های اسپرسو با یک تمپ پلاستیکی فروخته می‌شوند. از آن‌ها استفاده نکنید. یک تمپر با وزن مناسب تهیه کنید. پس از پیدا کردن اندازه صحیح، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک کف صاف یا محدب داشته باشید.برای مثال ما از یک‌پایه ایستاده اسپرسو استفاده می‌کنیم که این اختیاری است. همچنین می‌توانید برای تمپ کردن از هر سطح صاف و تمیز استفاده کنید.

مرحله اول: اطمینان حاصل کنید که سبد پرتافیلتر تمیز و خشک است:شست‌وشو و خشک‌کردن سبد پرتافیلتر از اهمیت ویژه‌ای در تمپ کردن برخوردار است چراکه وجود قهوه دم‌آوری قبل می‌تواند بر طعم قهوه شما تأثیر بگذارد.

مرحله دوم: قهوه اسپرسوی آسیاب شده را به سبد پرتافیلتر اضافه کنید
اسپرسو را می‌توان مستقیماً درون پرتافیلتر قرار داد یا از ظرف دیگری ریخت. یک شات معمولی معمولاً حدود ۷ گرم، دو برابر حدود ۱۴ گرم و یک سه‌گانه در حدود ۲۱ گرم است. برای هر اندازه‌ای سبد مخصوص وجود دارد که سبد دوتایی رایج‌ترین است. این وزن‌ها نقطه شروع هستند. شما می‌توانید «دوز مصرف» را آزمایش کنید و این می‌تواند به معنای اضافه کردن چند گرم دیگر در سبد باشد.آسیاب قهوه بسیار خوب (و اغلب گران) که به‌اندازه کافی برای اسپرسو مناسب است، راهی طولانی برای تولید کیفیت و قوام در اسپرسو شما خواهد داشت.با اضافه کردن قهوه به سبد، هدف ایجاد بستر یکنواخت است. در عکس زیر مشاهده می‌کنید که اسپرسو بالای پایه قرار دارد. این کار به این صورت انجام می‌شود که وقتی قهوه‌ها به‌طور یکنواخت و محکم شود، قهوه کافی داریم.

مرحله سوم: سطح اسپرسو را با انگشت خود صاف کنیدانگشت خود را در قسمت بالای پرتافیلتر بکشید تا قبل از ضربه زدن، قهوه‌ای بیرون سبد نماند.اگر هر زمینه‌ای در لبه سبد پرتافیلتر قرار دارد، آن‌ها را کنار بزنید.

مرحله چهارم: را ضربه بزنید:هدف از ضربه زدن، قرار دادن استخراج با فشار حدود ۳۰ پوند است. می‌توانید از یک مقیاس استفاده کنید تا میزان وزنی که در آن قرار دارد را اندازه بگیرید. مهم‌تر از آن این است که فشار مداوم را در تمپر خود ایجاد کنید تا ۳۰ پوند فشار وارد کنید. بازوی شما باید مستقیم باشد تا دستگیره به‌طور یکنواخت با سطح قهوه تماس برقرار کند.

مرحله پنجم (اختیاری) چرخش لهستانی:در این مرحله می‌توانید دسته تمپر را بچرخانید. به این عمل جلا دادن و یک مرحله اختیاری گفته می‌شود. برخی می‌گویند که این مرحله به خارج کردن تمپ کمک می‌کند و برخی دیگر گفتند که این یک مرحله نمایشی است و ضروری نیست.

پس از تسلط بر تمپ خود، می‌توانید شروع به آزمایش با دوز دقیق‌تر کنید.با قرار دادن پرتافیلتر در مقیاس آشپزخانه و صفر کردن آن قبل از دوز گرفتن، می‌توانید میزان گرم مصرفی را اندازه‌گیری کنید.دوز وزن به‌جای حجم می‌تواند در هنگام تهیه اسپرسو نتایج قابل تکرار بیشتری به شما بدهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر