یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش تمیز کردن سرامیک و برق انداختن سنگ کف

عکس, آموزش تمیز کردن سرامیک و برق انداختن سنگ کف

اگر میخواهید برای عید حسابی کف منزل شما برق بزند و سرامیکها یا سنگ های مرمر حسابی برق بزنند با این آموزش همراه شوید.

برق انداختن سرامیکها و کف پوش :

از ترکیب جوش شیرین ، سرکه و آمونیاک استفاده کنید . این مواد که جزء مواد اسیدی به شمار می آیند به راحتی می توانند لکه های موجود بر روی سطح کاشی و سرامیک شما را از بین ببرند.

برای این کار کافی است تا نصف پیمانه سرکه را با یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه کامل آمونیاک مخلوط کنید و سپس محلول مورد نظر را در سطل آب داخل بریزید و کامل هم بزنید تا مخلوط شود .

بعد از آن محلول به دست آمده را روی سطح کاشی و سرامیک مورد نظر بپاشید و کاملا تی بکشید . این کار باعث می شود تا لکه های مقاوم از بین بروند و میکروب های مختلف سطح سرامیک شما از بین بروند تمام این موارد باعث می شود تاسطح کاشی وسرامیک شما براق شوند.

از بین بردن جرم روی سنگ صابون؛ تمیزکردن و جلا دادن سنگ با روشی ساده

یکی از سنگ‌های محبوب برای آشپزخانه سنگ صابون است که به دلیل مقاومت و ظاهر تیره، انتخاب بسیار خوبی برای آشپزی خواهد بود. این سنگ مورد علاقه‌ی کسانی است که آشپزی می‌کنند، زیرا عایق بسیار خوبی برای گرما است. نگهداری از سنگ صابون آسان است و باید سطح را تنها با یک اسفنج یا پارچه ی نرم و چند قطره مایع ظرفشویی یا پاک کننده‌ی چندمنظوره و آب گرم تمیز کرد.

سنگ صابون در برابر آب، مواد شیمیایی و اسیدها مقاوم است، بنابراین لکه‌ها به اندازه‌ی خراش‌های روی آن مشکل ساز نیستند. خراشیدگی ها و شکستگی ها نیز می توانند با کاغذ سنباده برطرف شوند. البته نباید برای تمیز کردن این سنگ از ساینده و صیقل‌دهنده استفاده کرد.

چگونه لک جوهر نمک را از روی سنگ پاک کنیم؟

متاسفانه بسیاری از افراد بدون آگاهی از نحوه از بین بردن جرم روی سنگ و راهکارها مناسب آن، از شیوه‌های رواج‌ یافته و اشتباهی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها، پارک کردن سنگ توسط جوهرنمک است. دقت کنید که لک جرم گیرها و جوهر نمک از این نوع لکه‌های شیمیایی هستند. این مواد ابتدا سنگ را تمیز میکنند و جرم‌ها را میبرند، اما به سطح سنگ هم آسیبب خواهند زند. به این ترتیب سنگ آسیب دیده بیشتر از قبل آلودگی را جذب میکند و سیاه خواهد شد.

اما اگر به اشتباه از این شیوه استفاده کردید باید با کمک کفسابی به پاکسازی سنگ بپردازید. هرچه زودتر برای این‌کار اقدام کنید، عمق لکه‌ها کمتر بوده و از بین بردن جرم روی سنگ نیز راحت‌تر خواهد بود.

تمیز کردن سنگ گرانیت؛ پاک کردن با کمک سرکه و آب گرم

سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت بعد از نصب نیاز به بتونه کاری دارند که این موجب ایجاد جرم روی سنگ خواهد شد. یکی از راه‌حل‌های سنتی از بین بردن جرم روی سنگ گرانیت استفاده از ترکیب سرکه و آب گرم است. این محلول را روی لکه ریخته و به خوبی بسابید و بعد از پاک کردن، سنگ را با آب شست‌وشو دهید.

البته متخصصان پیشنهاد می‌دهند برای پاک کردن سنگ گرانیت به‌طور روزانه از آب گرم استفاده شود. برای آثار لکه و چرک، از پاک کننده‌های محافظ سنگ با pH مناسب و آب استفاده کنید. حتما قبل از مصرف دستورالعمل مصرف را برای نسبت صحیح رقیق سازی بخوانید. سنگ گرانیت یکی از محبوب‌ترین انواع سنگ‌های تزئنی است. اگر به دنبال سنگ مناسب برای دکوراسیون می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با انواع سنگ تزئینی داخل منزل آشنا شوید، تا انتخابی بهتره و زیباتر داشته باشید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر