یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آموزش تنظیم هورمونها و ترمیم کبد بعد از دوره استروئید

عکس, آموزش تنظیم هورمونها و ترمیم کبد بعد از دوره استروئید

اگر شما یک دوره ی استروئید را پشت سر گذاشته اید احتمالا هورمون های شما کاملا بهم ریخته و کبد شما اوضاع خوبی ندارد. سریعا پاکسازی را شروع کنید. برای اینکار شما باید دو قدم بزرگ بردارید اول سطح تستوسترون را در بدن خود زیاد کنید و در قدم بعد سطح استروژن در بدن را کنترل نمایید. با این آموزش در یاس فان با ما همراه شوید.

تصور اینکه بعد از دوره استروئید، سطح تستوسترون کاملا به حالت عادی باز می گردد، نادرست است. لازم است بدانید درصورتی که هیپوتالاموس ، هیپوفیز  دچار آسیب جدی شود، بعد از دوره پاکسازی این مشکلات رفع نخواهد شد. پاکسازی در صورتی موثر خواهد بود که برنامه ریزی برای دوز مصرفی و مدت مصرف در دوره استروئید و دوره پاکسازی به درستی انجام شده باشد.

بهترین زمان برای پاکسازی دوره استروئید
بهترین زمان برای دوره پاکسازی، زمانی‌ است که ورزشکار کاملا از دوره استرویید خارج شده باشد و به هیچ عنوان درحال مصرف هیچ نوع استرویید آنابولیکی نباشد. دوره پاکسازی در دو بازه زمانی انجام می شود:

دوره پاکسازی بعد از مصرف استروئید.
دوره پاکسازی حین مصرف استروئید (برای جلوگیری از کوچک شدن بیضه ها).
می توانید مطمئن باشید که در پایان دوره بخشی از رشد عضلانی که حاصل دوره استروئید است، از دست خواهید داد. اما با آغاز مجدد دوره استروئید رشد از دست رفته جبران می شود. مگر اینکه محور هیپوتالاموس، هیپوفیز و بیضه دچار سرکوب جزئی شده باشد.

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کمتر از ۱۲ هفته دور از استروئید باشید بهتر است از دوره پاکسازی استفاده نکنید. زیرا یک دوره پاکسازی کوتاه مدت می تواند نتایج منفی به دنبال داشته باشد و باعث ایجاد یک شوک غیرضروری و آسیب زا به بدن شود زیرا:
به حداقل رساندن استرس روی بدن در دوره پاکسازی بسیار مهم است. یک دوره پاکسازی کوتاه مدت می تواند نتایج به شدت منفی به دنبال داشته باشد.
دوره‌ های کوتاه مدت پاکسازی می تواند موجب استرس بیشتری در بدن شود. به این دلیل که با شروع پاکسازی تولید طبیعی تستوسترون آغاز می شود و بعد از گذشت زمان کوتاهی با آغاز دوره استروئید .

نحوه پاکسازی هر یک از انواع استروئیدها
مدت دوره پاکسازی حداقل یک ماه است.
زمان آغاز دوره استروئید بعدی بعد از پاکسازی، بستگی به طول مدت دوره قبلی دارد.
زمان آغاز دوره استروئید بعدی اغلب دو ماه بعد از آن است.
معمولا روی محصولات دوره پاکسازی دستورالعمل نحوه و مدت استفاده درج شده است.
محصولات دوره پاکسازی می توانند شرایط بدنی را بعد از دوره استروئید به حالت نرمال بازگردانند. مکمل های دوره پاکسازی قادر به کنترل سطح استروژن و افزایش سطح تستوسترون هستند.

در دوره پاکسازی استروئید، برای بازگردانی بدن به حالت عادی به موارد زیر توجه داشته باشید:

ریکاوری تستوسترون : انتخاب ترکیباتی‌ مناسب که به نرمال سازی فعالیت غده هیپوفیز کمک کرده و موجب ارسال طبیعی سیگنال تولید مجدد تستوسترون شوند.
کاهش و سرکوب استروژن : برای جلوگیری از افزایش استروژن لازم است فرایند تبدیل تستوسترون به استروژن متوقف شود. با ریکاوری تستوسترون، تاثیر استروژن کمتر می شود.
مهار پروژسترون : توقف تولید پروژسترون بعد از دوره استروئید ضروری است.
کاهش سطح کورتیزول : سطح بالای کورتیزول موجب افزایش چربی و کاهش بافت عضلانی می شود.
تقویت میل جنسی‌: میل جنسی‌ بعد از دوره استروئید به دلیل تغییرات هورمونی، افت می کند. بعد از دوره پاکسازی این مشکل رفع شده و بدن به حالت عادی باز می گردد.
افزایش قدرت بدنی: در دوره استروئید بدن متحمل فشار بیش از حد شده و در پایان دوره نیاز به ریکاوری و تقویت دارد. در غیراین صورت بافت عضلانی ایجاد شده در اثر کمبود انرژی و عدم توانایی برای ریکاوری شدن، از بین خواهد رفت. برای تقویت قوای بدن و ریکاوری نیاز به مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، روغن ماهی‌، جینسینگ و …خواهید داشت.
جلوگیری از افزایش چربی‌ بدن : بعد از پایان دوره استروئید و کاهش جذب پروتئین، بدن به سرعت به ذخیره چربی می پردازد. رژیم غذایی و مصرف مکمل های چربی سوز نیز انتخاب خوبی نیست زیرا بدن در اثر رژیم و کم اشتهایی بافت عضلانی از دست می دهد. علاوه بر این رژیم نامناسب موجب آزاد سازی هورمون هایی نظیر آدرنالین می شود که استرس را افزایش داده و به عضله سوزی ختم می شود. بنابراین تنظیم رژیم غذایی بعد از دوره استروئید بسیار مهم است. مصرف مکمل های غذایی برای حفظ بافت عضلانی و تامین مواد مغذی را در برنامه تغذیه خود بگنجانید.
افزایش سطح چربی‌ بدن یکی‌ از بزرگ‌ ترین عواملی است که باعث می شود فرد به سرعت تمام پیشرفت دوره استرویید خود را از دست بدهد. استفاده از محرک‌ ها برای سرکوب چربی‌ بدن نیز روش خوبی نیست. زیرا ممکن است موجب بی اشتهایی و عدم دریافت کافی‌ مواد مغذی برای ترمیم سریع بدن بهد از دوره شود. انجام این کار می تواند باعث آزاد سازی مقادیر زیادی کاتکولامین (هورمونی نظیر آدرنالین) و افزایش استرس شود. رژیم غذایی ورزشکار باید طوری باشد که باعث افزایش چربی‌ بدن او نشود و در عین حال تامین کننده تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد.

مراحل و ترکیبات دوره پاکسازی استروئید

ترکیبات لازم برای دوره پاکسازی استروئید در ۷ مرحله شامل موارد انجام می شود :

مرحله اول دوره پاکسازی : افزایش سطح تستوسترون در بدن

۱- دی آسپارتیک اسید

یکی از بهترین ترکیبات برای تقویت سطح تستوسترون دی آسپارتیک اسید است.
دی آسپارتیک موجب تحریک غده هیپوفیز شده و باعث آزاد سازی (LH) می شود.
این هورمون با اتصال به گیرنده‌ های سلول‌ های بیضه آنها را وادار به تولید تستوسترون می کند.
باعث افزایش سطح پروتیینی به نام (Steroidogenic Acute Regulatory) می شود.
یک عامل تعیین کننده تولید تستوسترون است.
با مشورت مربی متخصص، در دوز‌های کافی‌ برای دستیابی به نتایج مطلوب مصرف شود.
مکمل (ZMA) نیز باعث افزایش سطح تستوسترون می شود.
۲- روی، منیزیوم آسپارتات

مصرف روزانه روی و منیزیم تا ۳۰% موجب افزایش سطح تستوسترون می شود.
۳- تریبولوس ترستریس:

تریبولوس یک عصاره گیاهی است که به بازگردانی فعالیت نرمال هورمون‌ های بدن کمک می کند.
موجب افزایش سطح انرژی می شود.
تاثیر این عصاره گیاهی از طریق آزاد سازی (LH) و تقویت سطح تستوسترون است.
۴- ویتامین دی :

ویتامین دی موجب افزایش سطح تستوسترون می شود زیرا می تواند موجب سرکوب (SHBG) در بدن شود.
ا(SHBG) می تواند به تستوسترون متصل شده و آن را بی‌ اثر و بی‌ مصرف کند.
تستوسترون در فرم آزاد باعث عضله سازی، تامین انرژی و … می شود.
ویتامین دی از طریق کاهش سطح (SHBG) باعث می شود تا تستوسترون در فرم آزاد بتواند این قابلیت ها را داشته باشد.
مرحله دوم دوره پاکسازی : کنترل سطح استروژن

فاز دوم پاکسازی استروئید را با دو ترکیب (Trans-Resveratrol) و (Resveratrol) انجام می شود.
مرحله سوم دوره پاکسازی : سرکوب پروژسترون

برای سرکوب سطح پروژسترون، بهترین انتخاب، ترکیباتی هستند که حاوی گیاه ویتکس (پنج انگشت) باشند.
اگر ویتکس را در طول دوره استروئید مصرف کنید، می توانید از احتمال بروز عارضه بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه، از طریق گذرگاه پروژسترون جلوگیری کنید.
مرحله چهارم دوره پاکسازی: کاهش سطح کورتیزول

برای کاهش سطح کورتیزول، می توانید از گلوتامین، ویتامین ث، فوسفاتیدیل سرین و (۵-AT) و (۷-OH) استفاده کنید.
مرحله پنجم دوره پاکسازی : افزایش میل جنسی

برای افزایش میل جنسی‌ از موادی نظیر جینسینگ و دیوانیل بسیار مفید و موثر است.
مرحله ششم دوره پاکسازی : افزایش قدرت بدنی

کراتین و بتا آلانین برای افزایش قدرت بدن بسیار خوب هستند.
برای بهبود سلامت بدنی نیز می توانید از مکمل هایی نظیر خار مریم و ان استیل سیستین استفاده کنید.
مرحله هفتم دوره پاکسازی : پایین نگه داشتن سطح چربی

به منظور به حداقل رسیدن چربی‌ بدن، مصرف فورسکولین و (TTA) و ( ۷-OH) بسیار موثر است.

پاکسازی حین دوره استروئید

این پاکسازی با هدف جلوگیری از کوچک شدن بیضه ها انجام می شود. از عوارض دوره استروئید در اغلب ورزشکاران، کوچک شدن سایز بیضه است. این احتمال وجود دارد که بیضه ها در حد چشمگیری ریز و کوچک شوند. ولی نگران نباشید با استفاده از ترکیباتی به مدت یک هفته، می توانید از کوچک شدن بیضه ها حین دوره استروئید پیشگیری کنید.
ترکیبات پاکسازی دوره استروئید برای پیشگیری از کوچک شدن بیضه ها :
آریمیدکس (آناستروزول)
کلوماید
اچ سی جی (HCG)
بروموکریپتین
پاکسازی استروئید برای جلوگیری از کوچک شدن بیضه ها

آریمیدکس و کلوماید از کوچک شدن بیضه‌ها جلوگیری می کنند. بروموکریپتین با کنترل سطح پرولاکتین و حفظ نعوظ مناسب و تولید اسپرم به سلامت بدن کمک کند. توجه داشته باشید که افراط در مصرف بروموکریپتین می تواند باعث کاهش اشتها و کاهش حساسیت گیرنده‌ های آن در بدن شود. ورزشکارانی که در طول دوره استروئید دچار کوچک شدن بیضه‌ شده اند می توانند از (HCG) استفاده کنند؛ در ادامه متن در این خصوص توضیحات بیشتر ارائه شده است.

داروهای تعدیل کننده در دوره پاکسازی استروئید
داروهای تعدیل کننده در دوره پاکسازی و فرایند تاثیرگذاری تعدیل کننده های انتخابی گیرنده استروژن (SERM) به شرح زیر است:

در دوره پاکسازی از کلوماید (کلومیفن سیترات) یا نولوادکس (تاموکسیفن سیترات) استفاده می شود که مصرف آن در دوره پاکسازی همیشه عالی است. البته لازم است پیش از مصرف، سطح تستوسترون به حالت نرمال بازگردد.
سلول‌ های لیدیگ در بیضه‌ ها برای اینکه بتوانند خود ترشح تستوسترون را انجام دهند باید توسط (LH) تحریک شوند.
(LH) باید توسط غده هیپوفیز ترشح شود.
تحریک غده هیپوفیز، توسط هیپوتالاموس انجام می شود. اما تا زمانی‌ که مقادیر اضافه استروژن در جریان خون باشد هیپوتالاموس این کار را انجام نمی دهد. به همین دلیل لازم است که هورمون (HCG) مصرف شود.
میزان مصرف (HCG) باید در کمترین میزان ممکن باشد، و در حدی باشد که فقط بیضه‌ ها بتوانند به عملکرد طبیعی خود در تولید تستوسترون بازگردند.
هورمون (HCG) در بدن زنان باردار توسط یک تخمک بارور شده تولید می شود. هورمون (HCG) این قابلیت را دارد که مانند (LH) عمل کرده و سلول‌ های لیدیگ را به تولید تستوسترون تحریک کند.
ورزشکارانی که در طول دوره استروئید دچار کوچک شدن بیضه‌ شده اند می توانند از (HCG) استفاده کنند.
مدت زمانی‌ که (HCG) پس از تزریق در بدن انسان می تواند دوام بیاورد حدود ۳ روز است. بنابراین تزریق (HCG) باید ۳ روز در میان تا زمانی‌ ادامه یابد که بیضه‌ ها بتوانند به شرایط نرمال خود باز گردند.
بعد از اینکه بدن آمادگی تولید طبیعی تستوسترون را پیدا کرد، می توانید مصرف (SERM) را شروع کنید. تعدیل کننده انتخابی گیرنده استروژن (SERM) نظیر کلوماید (کلومیفن سیترات) یا نولوادکس (تاموکسیفن سیترات) است. (در ادامه توضیحات بیشتر در زمینه نحوه مصرف و دوز مصرفی هر یک شرح داده شده است).
اگر دوره استرویید شامل مصرف هورمون رشد نیز بوده باشد، لازم است پس از پایان دوره استروئید، همچنان مصرف آن در دوره پاکسازی ادامه داشته باشد. زیرا این هورمون می تواند رشد حاصل از دوره استرویید شما را نیز بعد از دوره حفظ کند.
هنگامی که کار درمان با (SERM) را شروع کنید، آنها میتوانند از اثر استروژن روی مهار غده هیپوفیز و هیپوتالاموس به منظور تولید تستوسترون جلوگیری کنند. کلوماید در واقع دارویی ساخته شده برای برای بهبود تخمک گذاری در زنان است. اما این دارو میتواند به گیرنده های استروژن در غده هیپوفیز و هیپوتالاموس نیز متصل شود. این دو غده میزان سطح استروژن را از طریق همین گیرنده‌ ها در جریان خون تشخیص می دهند و بر اساس آن، به منظور حفظ هموستازی تصمیم می گیرند که تولید تستوسترون را شروع یا متوقف کنند. هنگامی که مولکول‌ های کلوماید به این گیرنده‌ ها متصل می شوند، این غده‌ ها قادرند حضور استروژن را حس کنند.
نولوادکس یک (SERM) است که قابلیت بلاک کردن استروژن را دارد و به خوبی‌ کلوماید این کار را انجام می دهد. اگر نولوادکس همراه با (HCG) مصرف شود ، می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.
اگر دوز مصرفی (HCG) بسیار بالا باشد، نولودکس با بلاک کردن استروژن این قابلیت را دارد که از کاهش حساسیت سلول‌ های لیدیگ بیضه جلوگیری کند. در نهایت به آزاد سازی بهتر تستوسترون کمک می‌ کند. کلوماید و نولوادکس به دو صورت قرص و مایع موجود هستند. علاوه بر این، نولوادکس در درمان بافت‌ های سرطانی حساس به استروژن، نظیر سرطان سینه در مردان و زنان مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد (HCG) در بلند مدت ممکن است باعث از بین رفتن حساسیت سلول‌ های لیدیگ در بیضه‌ ها شود. علاوه براین می تواند موجب بزرگی نامتعارف بافت سینه شود. برای پیشگیری از این عوارض، بهتر است مصرف دوزهای بالاتر این هورمون همراه با یک آنتی استروژن باشد.
افزایش سطح (HCG) ممکن است موجب تولید پروژسترون در بیضه‌ ها شود. برای جلوگیری از این عارضه، بهتر است مصرف هر مهار کننده آروماتاز نظیر لتروزول یا آریمیدکس به صورت هم زمان انجام شود. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید از این مهار کننده‌ ها استفاده کنید، پس نولوادکس نباید جز دوره پاکسازی شما باشد. نولودکس در تضاد با عملکرد مهار کننده‌ ها، مخصوصا آریمیدکس است.
اگر قصد مصرف نولوادکس را دارید، لازم است از آرومازین به عنوان مهار کننده آروماتاز استفاده کنید. زیرا که آرومازین با نولودکس به هیچ عنوان در تضاد نیست. آرومازین انتخابی ایده آل در دوره پاکسازی است زیرا قادر به افزایش سطح تستوسترون نیز می‌ باشد.
استفاده دوره ای از آنتی استروژن‌ ها با هدف پایین نگه داشتن سطح استروژن در جریان خون، در دوره پاکسازی همیشه عالی است.
مدت پاکسازی و میزان مصرف داروهای دوره پاکسازی

مدت پاکسازی و دوز داروهای دوره پاکسازی
دوره پاکسازی نیز باید مانند دوره استرویید، بر اساس قواعد مشخص انجام شود تا نتیجه مطلوب داشته باشد. در تعیین مدت دوره پاکسازی به موارد زیر توجه داشته باشید:

پیش از شروع دوره پاکسازی لازم است مدتی‌ صبر کنید تا تستوسترون خارجی‌ حاصل از مصرف استرویید‌ها کاملا پاکسازی شود.
مدت لازم برای دفع تستوسترون خارجی از بدن به طور متوسط حدود ۲ هفته است. تعیین این مدت بستگی به نیمه عمر استروییدهایی دارد که فرد در طول دوره استفاده کرده است.
بعد از پایان دوره استروئید و پیش از دوره پاکسازی، به منظور آماده سازی بدن برای دوره پاکسازی، فقط از (HCG) استفاده شود. زیرا (HCG) هورمونی است که می تواند مانند (LH) عمل کند. اما تستوسترون ساخته شده حاصل از کمک این هورمون، به میزان قابل توجهی به استروژن تبدیل می شود. این هورمون قادر است موجب سرکوب محور هیپوتالاموس، هیپوفیز و بیضه شود.
بنابراین توجه داشته باشید که (HCG) را هرگز نباید در دوره پاکسازی مصرف کنید. بلکه صرفا قبل از شروع دوره پاکسازی و برای آماده سازی بدن برای ورود به دوره پاکسازی، مصرف شود.
بعد از گذشت زمان معین دوره پاکسازی استروئید آغاز می شود.
طول مدت دوره پاکسازی استروئید در حالت ایده آل، در حدود ۴ الی ۶ هفته است. این مدت زمان بستگی به سرعت ریکاوری فرد دارد.
زمانی که بدن پس از مصرف (HCG) آماده دریافت دیگر دارو‌های دوره پاکسازی شد، مطابق با جدول های زمانبندی و دوزه های مجاز مصرفی که ادامه مشاهده می کنید به مراحل پاکسازی ادامه دهید :

دوز داورهای تعدیل کننده در پاکسازی استروئید

تعدیل کننده انتخابی گیرنده استروژن (SERM) نظیر کلوماید (کلومیفن سیترات) یا نولوادکس (تاموکسیفن سیترات) است:

۱- اگر قصد دارید تنها از نولوادکس به عنوان (SERM) خود استفاده کنید،میزان دوز مصرفی آن به شرح زیر است :

مدت زمان دوره دوز مصرفی در دوره پاکسازی
روز اول: دوز نولوادکس باید ۱۰۰ میلی‌ گرم
۱۰ روز بعد: دوز باید ۶۰ میلی‌ گرم
۱۰ روز بعد: دوز باید ۴۰ میلی‌ گرم
** از این طریق دوز مصرفی کاهش یافته و بدن به شرایط نرمال خود باز می گردد.

دوز داورهای تعدیل کننده در پاکسازی استروئید

۲- اگر ورزشکار قصد دارد به طور هم زمان از نولوادکس و کلوماید استفاده کند پس باید از دوز‌های ارائه شده در جدول زیر پیروی کند :

زمان پاکسازی دوز مصرفی در دوره پاکسازی استروئیدها
روز اول : ۲۵۰ میلی‌ گرم کلوماید +۶۰ میلی‌ گرم نولوادکس
۱۰ روز بعدی : ۱۰۰ میلی‌ گرم کلوماید + ۴۰ میلی‌ گرم نولوادکس
۱۰ روز بعدی : ۵۰ میلی‌ گرم کلوماید + ۲۰ میلی‌ گرم نولوادکس
** مطابق جداول بالا همانطور که مشاهده میکنید لازم است مقدار مصرف دارو‌ها به آهستگی کاهش یابند. به این دلیل که بدن بتواند خود را تنظیم کرده و به فعالیت نرمال خود بازگردد.

** توجه داشته باشید دوزهای قوی در دوره پاکسازی استروئید زمانی کاربرد دارد که دوره استرویید فرد بسیار سرکوب کننده بوده و یا طول دوره بسیار طولانی بوده است. در این شرایط برای بازگشت بدن به شرایط نرمال نیاز به استفاده دوز‌های قوی تری از این دارو‌ها می باشد.

مدت دوره پاکسازی استروئید

مدت دوره پاکسازی برای هر استروئید
در شرایطی که ورزشکار بیش از ۶ هفته از استرویید‌ها دور بوده است، دوره پاکسازی برای هر یک از انواع استروئید به شرح جدول زیر است:

نام استروئید زمانبندی و مدت دوره پاکسازی استروئیدها
ترنبولون
طول دوره پاکسازی ۴ هفته است.
به مدت ۳ روز پس از آخرین مصرف این استرویید دوره پاکسازی را شروع کنید.
دیانابول
طول دوره پاکسازی ۳ هفته است.
به مدت ۶-۸ ساعت پس از آخرین مصرف این استرویید دوره پاکسازی شروع شود.
تستوسترون پروپیونات
طول دوره پاکسازی برای این استرویید باید ۳ هفته است.
به مدت ۳ روز پس از آخرین مصرف این استرویید دوره پاکسازی شروع شود.
سوستانون
طول دوره پاکسازی برای این استرویید ۳ هفته است.
به مدت ۳ هفته پس از آخرین مصرف این استرویید دوره پاکسازی را شروع نمایید.
تستوسترون انانتات
دوره پاکسازی این استرویید ۳ هفته است.
زمان شروع دوره پاکسازی باید از ۲ هفته بعد از قطع مصرف کامل این استرویید باشد.
آناوار
طول دوره پاکسازی این استرویید ۲ هفته است.
به مدت ۸-۱۰ ساعت پس از آخرین مصرف این استرویید دوره پاکسازی را شروع کنید.
دکا دورابولین
طول دوره پاکسازی برای این استرویید ۴ هفته است.
به مدت ۳ هفته پس از آخرین مصرف این استرویید دوره پاکسازی آغاز می شود.
تستوسترون سیپیونات
دوره پاکسازی این نوع استرویید نیز مانند تستوسترون انانتات است.
تستوسترون سوسپنشن
طول دوره پاکسازی این استرویید به مدت ۳ هفته است.
دوره پاکسازی را می توانید پس از ۶-۸ ساعت پس از آخرین مصرف شروع کنید.
پریموبولان دیپات
طول دوره پاکسازی ۲ هفته است.
به مدت ۲ هفته پس از آخرین مصرف این استرویید دوره پاکسازی را آغاز کنید.
وینسترول
طول دوره پاکسازی برای این استرویید باید ۲-۳ هفته باشد.
به مدت ۱۲ ساعت پس از آخرین مصرف این استرویید، دوره پاکسازی شروع می شود.
جالب است بدانید:

مزایای ترنبولون استات (کلیک)

عوارض ترنبولون (کلیک)

 

دوره پاکسازی کبد از دوره استروئید

دوره پاکسازی کبد :

هم زمان با دوره استروئید مصرف گیاه خارمریم، خارشتر، مریم گلی ،لیورگل، سلیمارین، لیورکر، سیاه دانه و … استفاده کنید. همچنین مصرف سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

آزمایش هورمون تستوسترون در دوره پاکسازی استروئید

آزمایش هورمون تستوسترون بعد از دوره استروئید
لازم است آزمایش هورمون تستوسترون بعد از دوره استروئید انجام شود. آزمایش خون ورزشکاران خصوصا رشته بدنسازی نشان می دهد که آیا دوره پاکسازی به درستی انجام می شود یا خیر.

دانستن نحوه و زمان انجام تست چکاپ بعد از دوره استروئید بسیار مهم است تا از وضعیت هورمون های بدن مطلع شوید.
انجام تست تستوسترون از طریق آزمایش خون برای بدنساز و مصرف کننده دوره استروئید، در اول صبح مناسب نیست. زیرا می تواند نتایج گمراه کننده ای داشته باشد. به این دلیل که سطح تستوسترون در صبح به طور کلی‌ ۲۰ الی ۳۰% بیشتر از زمان‌ های دیگر روز است.
برای تشخیص اینکه سطح تستوسترون برای ورزشکار در سطح سلامتی‌ است، لازم است در طول روز سطح آن، بیش از ۷۰۰ نانو گرم بر دسی‌ لیتر و در صبح سطح آن ۹۰۰ نانو گرم بر دسی‌ لیتر باشد.

شما عزیزان می توانید سوالات و نظرات خود در زمینه دوره پاکسازی استروئید و پاکسازی انواع استروئید را در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید:

 

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر