یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش تهیه پنینی برگر در خانه

عکس, آموزش تهیه پنینی برگر در خانه

همبرگر آماده ۲ عدد…………………….پیاز ۱ عدد

جعفری ۱ قاشق غذاخوری…………………….نان باگت ۲ عدد
پنیر پیتزا به مقدار کافی…………………….نمک، فلفل سیاه و پاپریکا به مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیر به مقدار کافی
فلفل دلمه ای سبز ۱ عدد کوچک…………………….فلفل دلمه ای قرمز ۱ عدد کوچک
هویج ۱ عدد متوسط…………………….قارچ ۶ عدد
خامه صبحانه ۳ قاشق غذاخوری…………………….شیر ۸ قاشق غذاخوری

از ۳۰ دقیقه قبل خامه را به همراه شیر را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا به سراغ درست کردن سس می رویم.برای این منظور فلفل دلمه ای سبز و قرمز را به صورت نواری نازک خرد می کنیم، سپس هویج را به صورت درشت رنده کرده و کنار می گذاریم. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای، سپس پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم.

حالا پیاز را به همراه مقداری روغن زیتون درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت گذاشته، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و نرم شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر آویشن و پودر سیر به تابه اضافه می کنیم.در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه‌ ها از بین برود، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه هویج و قارچ به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبزیجات سرخ شوند. حالا شیر و خامه را به تابه می افزاییم.

اجازه می دهیم سس روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ شده و سبزیجات بپزند، سپس انتهای پخت سس، جعفری ساطوری خرد شده را به تابه می افزاییم و پس از گذشت ۱ دقیقه از روی حرارت کنار می گذاریم.حالا برگرهای آماده را درون تابه حاوی روغن گذاشته و کاملا سرخ می کنیم، سپس مقداری از سس روی برگرها ریخته و روی آنها را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم و درب تابه را می بندیم تا پنیر پیتزا کاملا آب شود.

زمانی که پنیر پیتزا آب شد، نان برگر را از وسط به ۲ قسمت تقسیم کرده و برگر سرخ شده را میان نان قرار می‌ دهیم، سپس روی نان را با مقداری روغن زیتون براش کرده و درون دستگاه ساندویچ ساز قرار می دهیم.اجازه می دهیم پنینی های برگر به مدت ۴ دقیقه درون دستگاه بمانند تا روی آنها کاملا گریل و برشته شود. پس از گذشت این زمان پنینی ها را از دستگاه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر