یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش ته دیگ سیب زمینی رنده شده مجلسی برای برنج

عکس, آموزش ته دیگ سیب زمینی رنده شده مجلسی برای برنج

ای ته دیگ بسیار شیک و مجلسی و شیشه ای و خوشمزه است. برای درست کردن آن شما به زعفران نیز نیاز دارید.

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و تمیز بشورید و سپس با رنده ریز رنده کنید و بعد آب آن را کامل بگیرید و سیب زمینی‌های رنده شده را در ظرفی بریزید، سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید، تا کامل با هم مخلوط شوند.مقداری زعفران را در ظرف کوچکی بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد و غلیظ شود سپس به اندازه ۲ قاشق غذاخوری از زعفران دم‌کرده غلیظ را روی سیب زمینی‌ها بریزید و هم بزنید تا رنگ زعفران باز شود.

وقتی عطر و طعم زعفران کاملا به خورد سیب زمینی‌های رنده شده رفت سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار کمی فلفل سیاه یا آویشن را هم به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و عطر ادویه‌ها آزاد شود.

 وقتی که برنج را آبکش کردید و آماده دم انداختن بود، در یک قابلمه به مقدار مناسب روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، بعد سیب زمینی رنده شده را کف قابلمه بریزید و پخش کنید تا همه قسمت‌های کف را بپوشاند.

بعد از این‌که سیب زمینی‌ها کمی سرخ شدند برنج آبکش را روی آن‌ها بریزید و درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و ده دقیقه اول روی حرارت متوسط قرار دهید سپس حرارت را کم کنید تا برنج دم بکشد و خوب بپزد و ته دیگ سیب زمینی رنده شده طلایی شود.بعد از پخت برنج، قابلمه را از روی حرارت بردارید و برنج را از داخل قابلمه در ظرف مناسب بکشید و سپس اطراف ته دیگ سیب زمینی رنده شده را از قابلمه جدا کنید و به آرامی برگردانید و ته دیگ را از قابلمه به شکل کامل بیرون بیاورید.

سپس ته دیگ سیب زمینی رنده شده را به وسیله چاقو در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و بعد برش‌های ته دیگ را در ظرف مناسب بچینید و همراه با برنج زعفرانی و خورشت یا کباب و انواع دورچین برای پذیرایی سرو کنید. نوش جان

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر