یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش جوجه باربیکیو مجلسی

عکس, آموزش جوجه باربیکیو مجلسی

برای درست کردن این غذای مجلسی و خوشمزه به سس سویا ، سرکه سفید ، فلفل دلمه ای ، پیاز در دو رنگ ،روغن کنجد ، شکر قهوه ای و ادویه ها نیاز دارید. مواد لازم با ذکر اندازه ها برای چهار نفر :

روغن کنجد ۱ قاشق غذاخوری………………فلفل دلمه ای ۲ عدد

زنجبیل تازه ½ قاشق غذاخوری……………………….نمک به مقدار کافی

سینه مرغ ۴۰۰ گرم……………………….پیاز قرمز ۱ عدد

پیاز سفید ۲ عدد متوسط……………………….سس سویا ½ فنجان

سس کچاپ ¾ فنجان……………………….سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز ¾ قاشق چایخوری……………………….روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

شگر قهوه ای ½ فنجان……………………….سیر ۴ حبه

آموزش :
نخست سیر را شسته و پوست می کنیم و به صورت خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز های سفید معمولی را هم شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم.یک ماهی تابه را روی حرارت قرار می دهیم با کمی روغن تا داغ شود.

سیر و پیاز ها را با هم تفت می دهیم تا سبک شود. سپس سس کچاپ، سس سویا، سرکه و روغن کنجد و روغن زیتون را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.سپس شکر قهوه ای را همراه با زنجبیل رنده شده و فلفل قرمز با هم مخلوط کرده و به پیاز و سیر اضافه می کنیم.

حدود ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت می گذاریم تا تفت بخورد سپس از روی حرارت برداشته تا خنک شود. یک کاسه بزرگ برداشته و مرغ ها را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و درون کاسه می ریزیم. در ادامه سسی که آماده کردیم و خنک شده را به آن اضافه می کنیم. درب ظرف را با سلفون می پوشانیم.سپس حدود ۱ الی ۲ ساعت درون یخچال استراحت می دهیم تا مزه دار شود. در ادامه مرغ را با فلفل دلمه ای و پیاز قرمز خرد شده به صورت یکی در میان به سیخ می کشیم.

سطح آن را با سس آغشته می کنیم. سینی فر را چرب می کنیم.سپس سیخ های جوجه را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد و حدود چند دقیقه هم دو طرف کباب ها را گریل می کنیم. سپس با نان یا برنح و سبزیجان گریل شده یا سرخ شده سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر