یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش جوجه کباب تابه ای خوشمزه تر از روی آتش

عکس, آموزش جوجه کباب تابه ای خوشمزه تر از روی آتش
اگر به آتش و باربیکیو دسترسی ندارید نگران نباشید جوجه کباب تابه ای که امروز قصد آموزش آن را داریم مزه ی بهتری از جوجه کباب های روی آتش دارد . (از شعله متوسط برای پخت جوجه‌ها استفاده کنید، شعله کم باعث سفت شدن گوشت و شعله زیاد باعث خام ماندن مغز آنها می‌شود.)
مواد لازم
سیخ چوبی کوچک به تعداد مورد نیاز
آب لیموترش: ۲ الی ۳ قاشق سوپ‌خوری
ماست: ۲ الی ۳ قاشق سوپ‌خوری( ماست مورد استفاده در این غذا باید شیرین باشد.)
سینه مرغ: حدود ۵۰۰ گرم(بهتر است از سینه مرغ برای تهیه جوجه کباب تابه‌ای استفاده کنید زیرا گوشت قسمت ران مرغ سفت‌تر است و برای پخت جوجه کباب به این روش مناسب نیست.)
پیاز: ۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه‌‌ای: ۱ عدد( اختیاری)
زعفران دم‌کرده غلیظ: ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری
کره : ۵۰ الی ۱۰۰ گرم
روغن مایع: ۳ قاشق سوپ‌خوری
فلفل قرمز و نمک به میزان کافی
برای پخت یک جوجه کباب تابه‌ای بی‌نظیر ابتدا پیازها را به صورت درشت خرد کنید. پس از آن پیازهای خردشده را به همراه نمک و فلفل در یک کاسه ریخته و با دست با هم مخلوط می‌کنیم و تا زمانی که پیازها لعاب‌دار شوند به این کار ادامه می‌دهیم. در ادامه سینه های مرغ را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و به مخلوط پیاز اضافه می‌کنیم و آن را با دست به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم و زعفران دم کشیده را به میزان دلخواه به ترکیب اضافه می‌کنیم.در ادامه فلفل دلمه‌ای ها را خرد و به ترکیب موجود در کاسه اضافه می‌کنیم. پس از آن نوبت به آبلیمو می‌رسد. برای اینکه طعم بهتری به جوجه کباب تابه‌ای خود دهید پیشنهاد می‌کنیم تا از آبلیمو تازه و یا از لیمو سبز برای این کار استفاده کنید.ماست را به مخلوط جوجه خود اضافه کرده و برای اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند و طعم لذیذی به گوشت دهند در آن را بسته و برای یک ساعت آن را درون یخچال قرار می‌دهیم. پس از ۱ ساعت مواد اولیه تهیه جوجه کباب تابه‌ای را از یخچال خارج می‌کنیم، به آن روغن اضافه می‌کنیم و برای ۱۲ ساعت دیگر در یخچال قرار می‌دهیم.پس از ۱۲ ساعت می‌توانیم کاسه مواد اولیه آماده شده را از یخچال خارج کرده و به کمک سیخ‌های چوبی جوجه‌ها را به سیخ بکشیم. در صورتی که سیخ چوبی در منزل ندارید می‌توانید جوجه‌ها را به همان صورت از ظرف خارج و در ماهیتابه سرخ کنید.برای سرخ کردن جوجه لازم است ابتدا کره را در ماهیتابه آب کنیم، سپس جوجه‌های سیخ‌شده (یا تک تک) را به داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. پس از پر شدن کف ماهیتابه در آن را می‌بندیم تا گوشت جوجه‌ها به خوبی پخته شود. توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یک بار آنها را زیر رو کنید تا هر دو طرف جوجه‌ها به خوبی پخته شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر