یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش حلوا ارده خانگی با آرد گندم

عکس, آموزش حلوا ارده خانگی با آرد گندم

برای درست کردن حلوا ارده ی خانگی و سالم شما به آرد گندم و پودر گردو ، ارده و پودر نارگیل،زعفران دم کرده و گلاب ، کره و روغن و … نیاز دارید. در تهیه حلوا ارده می‌توانید به‌جای شکر از شیره خرما، شیره انگور یا عسل استفاده کنید.در حلوا ارده خانگی می‌توان از شکلات، قهوه، وانیل و گلاب هم استفاده کرد. در صورتی‌که به آن پسته، بادام، فندق یا دانه کنجد اضافه کنید، حلوا ارده‌ای که درست کرده‌اید، تردتر و خوش‌طعم‌تر خواهد بود.حلوا ارده را در محلی خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

آب: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

پودر گردو: ۱۰۰ گرم

پودر نارگیل: ۱۰۰ گرم

آرد گندم: ۲۱۰گرم

شکر: ۵۰۰ گرم

ارده: ۱۲۰گرم

گلاب: ۳ قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذا خوری

کره: به میزان لازم

پودر و خلال پسته: به میزان لازم

پودر هل: ۱ قاشق چای خوری

آرد را در تابه‌ای مناسب بریزید و روی شعله آرام تفت دهید، در حدی که طعم خامی آن گرفته شود، ولی رنگش تغییر نکند. سپس به آرد، ارده را اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه با شعله آرام، تفت دهید.

پودر نارگیل و پودر گردو را به مواد درون ماهیتابه، اضافه و با هم مخلوط کنید. وقتی مواد داخل ماهیتابه به خوبی یکدست شدند، شعله را خاموش کنید.در یک ظرف جدا، شربت مخصوص حلوا ارده را درست کنید. ابتدا آب و شکر را مخلوط کنید و روی شعله بگذارید و به هم بزنید تا با هم حل شوند. بعد از اینکه حرارت آب و شکر بالا رفت، گلاب، زعفران دم کرده و هل را اضافه و زیر ظرف را خاموش کنید.

در صورتی که مواد درون ماهیتابه و شربت به دمای همسان رسیدند، آن‌ها را با هم مخلوط کنید. نگران میزان غلظت حلوا ارده خود نباشید. اگر بیش از حد انتظارتان غلیظ بود، به آن مقداری کره اضافه کنید و در صورتی که رقیق‌تر از آنچه می‌خواهید شد، مطمئن باشید که اگر آن را در یخچال بگذارید، خودش را می‌گیرد و سفت می‌شود. حلوا ارده تهیه شده را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید و سپس به قطعات با اندازه دلخواه برش دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر