یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش حلوا عربی با شیر خشک

عکس, آموزش حلوا عربی با شیر خشک

مواد لازم

آب : شش پیمانه…………..کره : ۱۰۰ گرم.

آرد : ۱ پیمانه…………….گلاب : ۱/۲ پیمانه

شیر خشک : ۱ پیمانه……………….روغن مایع : مقداری

شکر : ۱٫۵ تا ۲ پیمانه

ابتدا آب را در ظرفی مناسب بریزید و ظرف حاوی آب را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس شکر را درون آب در حال جوش حل کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه حلوا عربی کره و روغن مایع را درون تابه ای مناسب بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا کره و روغن مایع ذوب شود سپس شیرخشک و آرد را درون تابه ریخته و با کمک قاشق این مواد را به صورت مرتب هم بزنید تا زمانیکه رنگ آرد و شیرخشک قهوه ای شود. توجه داشته باشید که شیر خشک زود میسوزد بنابراین بهتر است از تفت دادن زیاد آرد و شیرخشک خودداری کنید.

در این مرحله از دستور تهیه حلوا عربی به مخلوط آرد تفت داده شده گلاب و محلول آب و شکر در حال جوش را اضافه کنید سپس مخلوط آرد و شربت حلوا را از روی حرارت گاز بردارید و به صورت مرتب و تند تند آن را هم بزنید تا مایع حلوا یکدست شود و گلوله ای در آن باقی نماند توجه داشته باشید که غلظت مایع حلوا باید مانند ماست باشد و قبل از سرد شدن حلوا باید آن را در ظرف مناسبی برای سرو بریزید.

اگر مایع حلوا آبکی و شل است باید دوباره آن را روی حرارت گاز قرار دهید تا سفت شود همچنین اگر مایع حلوا زیادی سفت است باید مقداری آب جوش به آن بیفزایید.در طرز تهیه حلوا عربی می توانید بعد از قرار دادن حلوا آماده شده درون ظرف یک عدد کیسه فریزری روی حلوا قرار دهید و با کمک فشار دست سطح حلوا را صاف کنید سپس از روش های تزیین حلوا با قیف و یا تزیین حلوا با قاشق و یا تزیین حلوا مجلسی برای تزیین کردن این نوع حلوا استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر