یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خشک کردن انجیر با آفتاب و فر

عکس, آموزش خشک کردن انجیر با آفتاب و فر

دیگر کمتر کسی است که از فواید زیاد انجیر بی اطلاع باشد به خصوص برای درمان فوری و بی خطر یبوست. برای اینکه همیشه انجیر خشک در منزل داشته باشید بهتر است در فصل انجیرهای تازه دست به کار شوید. با خشک کردن صحیح انجیر می توان مواد مغذی و شیرینی آن را تا ماهها حفظ کرد و از آن استفاده کرد. انجیر میان وعده سالمی است که سدیم، کلسترول و چربی ندارد. انجیر خشک را باید در ظرف در بسته قرار دهید که در معرض هوا نباشد. ظرف حاوی انجیر را در فریزر قرار دهید تا برای ۱۸ تا ۲۴ ماه ماندگاری داشته باشد.

خشک کردن با نور خورشید:

اولین و معمولترین روش خشک کردن انجیر ، استفاده از نور آفتاب می‌باشد . در این روش انجیر‌های کاملا رسیده را با آب بشویید. بهترین نشانه انجیر رسیده زمانی است که از روی درخت به زمین می‌افتد.انجیر رسیده را از وسط ساقه ببرید تا کمی از ساقه به انجیر متصل باشد. آن‌ها را روی صفحه مشبک توری به یک جهت بخوابانید. توری را که روی آن انجیر ها قرار دادید ، را در جایی که نور مستقیم خورشید بتابد قرار دهید.

روی انجیر را با یک پارچه توری سفید بپوشانید تا حشرات روی آن ننشیند. اجازه دهید انجیر‌ها ۲ تا ۳ روز کامل در مقابل نور آفتاب قرار گیرد، با تاریک شدن هوا آن‌ها را به داخل منزل آورید و دوباره با تابش آفتاب صبح به بیرون و جلوی نور آفتاب قرار دهید.

وقتی سطح خارجی انجیر کاملا خشک و چروکیده شد همچنین هیچ شیره و تری‌ای در انجیر باقی نماند، انجیر خشک آماده است.در روش خشک کردن انجیر با نور آفتاب و جریان هوا می توان ابتدا میوه‌ها را از یک نخ عبور داد و به صورت تسبیح وار آن را از نخ آویزان کرد. پس از آن مجموعه تسبیح‌وار انجیر، در محلی که در معرض نور خورشید باشد آویزان می‌ کنیم. گاهی اوقات قبل از شروع خشک کردن انجیر با این روش، مقداری آرد به آن زده می‌شود.

خشک کردن انجیر در فر
فر را روی حرارت ۱۴۰ درجه فارنهایت یا ۶۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
پس از شستن و خشک کردن انجیرها، آن‌ها را روی صفحه مشبک فر بچینید و در فر قرار دهید.
برای جلوگیری از پخته شدن انجیرف درب فر را برای مدتی باز بگذارید تا رطوبت انجیر‌ها از فر خارج شود و در این فاصله چند بار انجیر‌ها را برگردانید تا سطح آن‌ها به یک اندازه حرارت ببیند.
در این مرحله از خشک کردن انجیر حدود ۱۰ الی ۱۵ ساعت صبر کنید تا پوست انجیر‌ها چروکیده شده و شیره داخل آن خشک شود، سپس فر را خاموش کنید.
انجیر خشک را در ظرف در دار و در جای خنک نگهداری کنید یا آن را بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید. در اینصورت می‌توانید آن را به مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه نگهداری کنید.

خشک کردن انجیر در دستگاه خشک کن
انجیر‌ها را پس از شستن و خشک کردن، در دستگاه خشک کن بچینید.
دمای دستگاه را روی ۱۱۰ درجه تنظیم کرده و ۱۲ تا ۲۴ ساعت فرصت دهید تا انجیر‌ها خشک شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر