یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خشک کردن هلو و تهیه برگه هلو در آفتاب و در فر

عکس, آموزش خشک کردن هلو و تهیه برگه هلو در آفتاب و در فر
خاصیت درمانی هلو بیشمار است ، از سلامت قلب و چشم گرفته تا تقویت سیستم ایمنی بدن . پس این میوه ی تابستانی را به صورت برگه ی خوشمزه و بهداشتی خانگی تهیه کرده و در تمام فصل سال از آن استفاده کنید.

طرز تهیه برگ هلو در نور آفتاب

هلو‌ها را تمیز شسته و روی یک پارچه نخی پهن کنید تا کاملا خشک شوند.آن‌ها را از وسط نصف کرده و هسته را خارج کنید.کف یک سینی بزرگ را با پارچه نخی تمیزی پوشانده و سپس هلو‌های نصف شده را با فاصله کف آن بچینید.روی سینی یک پارچه توری تمیز بکشید و آن را زیر نور خورشید قرار دهید.
هنگام شب که رطوبت هوا افزایش می‌یابد، سینی را داخل خانه ببرید تا دوباره رطوبت جذب نکنند؛ موقع روز دوباره آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید.حدود ۴ روز طول می‌کشد تا برگ‌ها آماده شود؛ در این فاصله پر هلو‌ها را زیر و رو کرده تا به طور یکنواخت حرارت ببینند و خشک شوند.مراقب باشید برگ خو‌مزه هلوی شما مانند چیپس خیلی خشک و شکننده نشود؛ همین که رطوبت هلو‌ها به ۲۰ درصد برسد، باید از مقابل نور خورشید برداشته شوند.

طرز تهیه برگ هلو در فر

کف سینی فر را با کاغذ پارچمنت یا کاغذ روغنی بپوشانید و هلو‌های نصف شده را با فاصله روی آن بچینید.درجه حرارت فر را روی کمترین درجه ممکن (۵۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کرده و سینی را در آن قرار دهید.حدود ۴ الی ۸ ساعت طول می‌کشد تا برگ‌های هلو آماده شود.در این فاصله مرتب هلو‌ها را چک کرده و زیر و رو کنید؛ مراقب باشید خیلی خشک نشوند.طرز تهیه برگ هلو (پر هلو) در دستگاه خشک کن . هلو‌های نصف شده را با فاصله روی سینی خشک‌کن چیده و در دستگاه قرار دهید.
دستگاه خشک‌کن را روی حالت میوه یا ۵۷ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت صبر کرده تا برگ‌های هلو آماده شود.هر ۸-۷ ساعت یک بار هلو‌ها را چک کرده تا خیلی خشک نشوند.
پس از آماده شدن برگ‌های هلو، اجازه دهید در دمای محیط کاملا خنک شود؛ سپس آن را در ظرف شیشه‌ای دردار، در محلی خشک و خنک نگهداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر