یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خمیر و رشته نودل در منزل

عکس, آموزش خمیر و رشته نودل در منزل

برای درست کردن رشته نودل در منزل شما نیاز به صد گرم آرد چند منظوره دارید و موادی که در زیر قرار داده شده است.

نشاسته ذرت به مقدار لازم ، گلوتن نصف قاشق چایخوری ، نمک نصف قاشق چایخوری ، آب۴۰ میلی لیتر جوش شیرین۱/۴ قاشق چایخوری

خمیر نودل رو معمولا به دو روش متفاوت تهیه می کنند: ۱. بدون استفاده از تخم مرغ ۲. با استفاده از تخم مرغ (که اصطلاحا به آن نودل تخم مرغی می گویند)؛ در این دستور ما روش اول رو به شما دوستان آموزش می دیم.برای تهیه این خمیر شما نیاز به دو ماده حیاتی دارید : جوش شیرین (کربنات سدیم) و گلوتن. از جوش شیرین به منظور پف کردن خمیر و از گلوتن برای کش آمدن بافت خمیر استفاده می شود؛ شما گلوتن را می توانید به راحتی از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

مرحله اول:ابتدا با جوش شیرین و آب شروع کنید، مقدار ۲ گرم جوش شیرین (معادل ۱/۴ قاشق چایخوری) را داخل ۴۰ میلی لیتر آب (تقریبا ۲/۳ لیوان) بریزید و شروع کنید به همزدن تا جوش شیرین در آب کاملا حل شود(حدودا یک دقیقه هم بزنید) سپس نصف قاشق چایخوری نمک را به آن بی افزایید و به همزدن ادامه دهید.

مرحله دوم :در این مرحله نیاز به یک مخلوط کن یا پردازنده مواد غذایی دارید، نصف قاشق چایخوری گلوتن را به همراه ۱۰۰ گرم آرد همه منظوره داخل کاسه مخلوط کن بریزید و درجه ملایم مخلوط کن را روشن کنید تا میله آن بگردد و این مواد خشک را کامل با هم مخلوط کند؛ بر اثر حرکت میله مخلوط کن، ترکیب آرد و گلوتن کاملا هوادهی می شود. (تقریبا ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه ترکیب این خشک را هم بزنید)اکنون مایع اول (یعنی ترکیب آب و جوش شیرین) را طی سه مرحله به مواد خشک درون کاسه مخلوط کن اضافه کنید. (مخلوط کن باید روشن باشد)پس از اتمام مایع، اجازه دهید تا همزن به مدت ۲ دقیقه کامل بگردد و بعد آن را خاموش کنید.* اگر مخلوط کن یا پردازنده مواد غذایی ندارید اشکالی ندارد، شما آرد را به همراه گلوتن ترکیب کرده و سه مرتبه الک کنید و بعد مایع را به آن افزوده و با یک قاشق چوبی شروع به همزدن کنید.

مرحله سوم :خمیر آماده شده را از کاسه مخلوط کن خارج کنید آن را حسابی ورز بدهید و اگر به دست می چسبید کمی به آن آرد بپاشید، پس از ورز دادن خمیر را داخل یک کاسه قرار داده و روی آن را با پلاستیک یا پارچه ایی تمیز بپوشانید و اجازه دهید خمیر به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.بعد از ۳۰ دقیقه خمیر را مجددا ورز داده و باز به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت دهید.(خمیر باید یک ساعت استراحت کند ولی نیمه این مدت، یک بار خمیر ورز داده شده و مجددا به حالت استراحت برگردد).

مرحله چهارم :پس از استراحت دوم، خمیر را از ظرف خارج کنید و آن را کمی ورز دهید؛ کل خمیر را به دو نیمه تقسیم کنید، هر نیمه از خمیر را با وردنه کاملا باز کنید به طوری که ضخامت آن به حدود ۳ میلی متر برسد، روی سطح خمیر نشاسته ذرت بپاشید و آن را با دست پخش کنید تا اضافه آن به اطراف ریخته شود، حالا خمیر را مثل یک پتو تا بزنید تا چهار لا شود.(شما می تونید خمیر نودل را باریکتر هم برش بزنید)با یک چاقو تیز خمیر را با فاصله های ۳ میلی متری برش بزنید به صورت موازی و متناوب.پس از برش، رشته ها را با دست باز کنید تا کاملا درهم تاب بخورند. شما می توانید رشته ها را مثل یک آشیانه پرنده جمع کرده و شبیه لانه درست کنید و به همین حالت کنار بگذارید.نودل های آماده شده باید یک شب تا صبح در محیط خانه (فضای تمیز آشپزخانه) بمانند تا کاملا خشک و آماده شوند؛ شما می توانید نودل را همان لحظه هم مورد استفاده قرار داده و در آب جوش طبخ کنید اما توصیه من به شما این است که اجازه دهید تا به مدت یک شبانه روز بماند تا خشک شده و طعم آن بهتر شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر