یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خوراک لوبیای لعاب دار و خوش طعم و خوش رنگ

عکس, آموزش خوراک لوبیای لعاب دار و خوش طعم و خوش رنگ

این آموزش برای ۴ نفر است و این یک غذای هندی فوق العاده خوشمزه است که باید با لوبیا چیتی پخته شود. ادویه های مخصوصی که در این آموزش قرار داده شده است طعم این غذا را بی نظیر می کند.
لوبیا چیتی ۲ پیمانه
روغن زیتون به مقدار کافی
پرک چیلی، پاپریکا و زیره سیاه به مقدار کافی
اورگانو و برگ بو به مقدار کافی
پیاز ۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای ۱ عدد
سیر ۲ تا ۳ حبه
گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی ۲ پیمانه
جعفری به مقدار کافی

نخست لوبیا چیتی را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه لوبیا چیتی را درون آبکش می ریزیم. لوبیا چیتی را درون یک قابلمه مناسب حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم لوبیا چیتی به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و پس از آن گوجه فرنگی را می شوییم. پوست گوجه فرنگی را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه زمانی که لوبیا چیتی کاملا پخته شد، حرارت را خاموش می کنیم، سپس لوبیا چیتی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

یک تابه مناسب و بزرگ روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس پرک چیلی را به همراه پودر پاپریکا، زیره سیاه، اورگانو و برگ بو به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر و بوی ادویه ها آزاد شود.حالا پیاز را به همراه فلفل دلمه ای و سیر به ادویه ها اضافه می کنیم، سپس به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه گوجه فرنگی را به همراه آب گوجه فرنگی به آن اضافه می کنیم، سپس لوبیا چیتی را به مواد اضافه می کنیم.

مواد را مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بمانند تا مزه ها با هم ترکیب شوند، سپس جعفری را می شوییم.در نهایت جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و پس از گذشت ۳۰ دقیقه به خوراک لوبیا اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از ۲ دقیقه خوراک را در ظرف می کشیم و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر