یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خورشت کرفس مجلسی با مرغ

عکس, آموزش خورشت کرفس مجلسی با مرغ

حتما لازم نیست خورشت کرفس را با گوشت گوساله یا گوسفندی درست کنید. اگر به گوشت سفید علاقه دارید این خورشت با مرغ نیز بسیار خوشمزه و دلچسب است.( لیست مواد لازم در پایان همین آموزش )

لیمو عمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و داخل یک کاسه آب قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود.ساقه‌های کرفس را به اندازه‌های کوچک و مساوی خرد کنید. نعنا، جعفری و برگ‌های کرفس را به صورت ساطوری ریز کنید.کمی روغن داخل یک قابلمه کوچک بریزید و برگ‌های کرفس و سبزی خرد شده را تفت دهید. هر چه قدر بیشتر تفت دهید سبزی‌ها تیره‌تر می‌شوند و درون خورش جا میفتند اما خواص آن‌ها هم از بین می‌رود.پیازها را داخل یک قابلمه‌ متوسط بریزید و کمی با روغن تفت دهید. بعد از اینکه پیاز ها نرم شدند، زردچوبه را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. مرغ را به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید کاملا سرخ شوند.

رب را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ و طعم آن بهتر شود. ساقه‌های کرفس را اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه، دو لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. البته میزان آب جوش به سایز و جنس قابلمه هم وابسته است. اگر در حین ‍پخت احساس کردید آب خورش کم است می‌توانید کمی آب جوش به آن اضافه کنید.وقتی که مرغ پخت، لیمو عمانی، سبزی، نمک و فلفل را اضافه کنید. در این مرحله خورش باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی گاز بماند تا جا بیافتد.خورش کرفس با مرغ جا افتاده را بچشید و در صورت تمایل به آن کمی آبغوره یا آبلیمو اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس

پیاز بزرگ (خرد شده)یک عددساقه کرفس۴۰۰ گرمبرگ کرفس۲۰۰ گرمنعنا تازه (ساطوری شده)یک قاشق غذاخوریجعفری تازه (ساطوری شده)دو قاشق غذاخوریلیمو عمانیدو عددمرغ (درسته یا خرد شده)۶۰۰ تا ۸۰۰ گرمرب گوجه فرنگییک قاشق غذاخورینمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم

برای مشاهده تزیین های زیبای این خورشت کلیک کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر