یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خورش آلوچه یا گوجه سبز مجلسی

عکس, آموزش خورش آلوچه یا گوجه سبز مجلسی

غذایی محبوب به خصوص برای بچه ها و خانم ها که با سینه مرغ و آلوچه و جعفری  و گوجه فرنگی پخته می شود. نخست مواد مورد نیاز را برای ۴ نفر تهیه کنید.

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی ، روغن و زردچوبه به مقدار کافی
پیاز ۱ عدد درشت ، آب لیمو ترش یا شکر ( اختیاری ) ۱ قاشق غذاخوری
سینه مرغ ۴ تکه ، گوجه سبز ۱ لیوان
نعناع خشک ۳ قاشق غذاخوری ، جعفری ۵ قاشق غذاخوری

ابتدا سینه های مرغ را به صورت درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس گوشت مرغ را اضافه می کنیم.در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه های مورد پسند خود به گوشت مرغ اضافه می کنیم و آنرا به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. پس از اینکه سرخ کردن گوشت مرغ به پایان رسید، آنرا کنار می گذاریم.

در این مرحله نعناع خشک و جعفری را به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم.پس از اینکه پیاز طلایی شد، سبزیجات را به همراه گوشت مرغ که قبلا سرخ کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مواد را کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ بپزد.

پس از گذشت ۴۵ دقیقه که گوشت مرغ به طور کامل پخت، گوجه سبزها را به قابلمه اضافه می کنیم. در صورت تمایل برای بهتر شدن طعم خورش می توانیم به سلیقه خود مقداری آب لیمو ترش یا آبغوره نیز به خورش اضافه کنیم.توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود و باید بگذاریم کاملا به روغن بیفتد. در پایان طعم خورش را می چشیم و نمک و ادویه آنرا اندازه می کنیم، سپس در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر