یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خورش طلا کوله گیلانی به روش سنتی

عکس, آموزش خورش طلا کوله گیلانی به روش سنتی

اگر به فسنجان علاقه دارید ، این غذای شمالی نیز مورد علاقه ی شما خواهد شد. برای درست کردن آن مواد لازم را تهیه کنید که در تصویر زیر ذکر شده است.جعفری و نعنا و گشنیز ، سبزی خورشتی خورش طلا کوله را تشکیل میدهند . برای تعداد چهار نفر باید از مقدار ۱۵۰ گرم نعناع و ۱۵۰ گرم گشنیز و ۳۰۰ گرم جعفری استفاده کنید . یکی از علل تلخی این خورش استفاده بیش از اندازه از نعنا است .

عکس, آموزش خورش طلا کوله گیلانی به روش سنتی

یک پیاز نسبتا بزرگ انتخاب کنید . پوست پیاز را گرفته و به شکل نگینی برش داده و خرد کنید . یک قابلمه انتخاب کنید . قابلمه را روی شعله گاز قرار داده و روغن مایع را اضافه کنید . زمانی که روغن خوب داغ شد پیاز را اضافه کنید و کمی تفت بدهید تا پیاز نرم و شفاف شود .زمانی که پیاز نرم شد زمان اضافه کردن ادویه ها است . زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز اضافه میکنیم و خوب تفت میدهیم تا جذب پیاز شود . گوشت خورشتی را شسته و به شکل قیمه ای برش میدهیم . گوشت را به پیاز اضافه میکنیم .

پیاز و گوشت را با هم تفت میدهیم . به گوشت فرصت دهید تا خوب سرخ شود و تغییر رنگ بدهد . زمانی که گوشت تغییر رنگ داد چند لیوان آب داغ به قابلمه می افزاییم و درب قابلمه را میگذاریم تا گوشت با شعله ملایم پخته شود .سبزیجات را خوب شسته و به شکل ساطوری و ریز برش دهید و خرد کنید . یک تابه انتخاب کنید ، کمی روغن بریزید و زمانی که روغن خوب داغ شد سبزیجات را در روغن ریخته و خوب سرخ کنید . زمانی که گوشت نیم پز شد ، مغز گردو چرخ کرده و سبزیجات را به گوشت اضافه کنید .

آرد برنج را آهسته آهسته در نیمی از یک لیوان آب سرد حل کرده و به خورش اضافه کنید . شعله زیر گاز را کم کرده و اجازه دهید آب خورش تبخیر شود و روی خورش روغن بیافتد . در نیم ساعت پایانی پخت غذا ، آبغوره را با فلفل سیاه و نمک به خورش بیافزایید . خورش را با برنج سرو کنید و از خوردنش لذت ببرید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر