یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خورش چغاله بادام بهترین خورشت بهاری

عکس, آموزش خورش چغاله بادام بهترین خورشت بهاری

در فصل چغاله بادام های خوشمزه این خورشت دلچسب را از دست ندهید و برای یکبار هم که شده آن را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید. مواد لازم در تصویر زیر ذکر شده است.

عکس, آموزش خورش چغاله بادام بهترین خورشت بهاری

برای درست کردن آن ابتدا چغاله ها را به مدت دو ساعت در یک کاسه پر از آب سرد بخیسانید تا نرم شوند سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کنید و با کمی روغن مایع در یک قابلمه مناسب به خوبی تفت دهید تا پیاز کمی نرم و سبک شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و مجدد تفت دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای ( مانند خورش قورمه سبزی ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید و با پیاز کمی تفت دهید.گوشت را باید در حدی تفت دهید تا کمی سرخ شود و رنگش تغییر کند. پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد چغاله بادام ها را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. چغاله بادام ها را هم کمی تفت دهید سپس چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید.

حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا گوشت و چغاله بادام به طور کامل بپزند. در حین پختن گوشت و چغاله بادام نعناع و جعفری را مانند سبزی خورشتی به صورت ساطوری خرد کنید و با کمی روغن در یک تابه تفت دهید تا کمی سرخ شوند.زمانی که گوشت خورش نیم پز شد مخلوط جعفری و نعناع سرخ کرده را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید خورش جا بیفتد و شروع به روغن انداختن کند. در پایان آبغوره را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و آنرا به همراه برنج سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر