یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خوشمزه ترین غذای محلی کهگیلویه و بویراحمد

عکس, آموزش خوشمزه ترین غذای محلی کهگیلویه و بویراحمد

غذاهای محلی مردم کهگیلویه و بویراحمد بسیار خوشمزه هستند به خصوص آش محلی گچساران آنها که نام آن شله ماشکی است. مزه این غذا کمی شبیه عدسی است. با این تفاوت که در آن گوشت و برنج  هم وجود دارد.آش شله ماشکی را می توانید هنگام سرو با آبغوره میل کنید. می توانید گوشت را از منوی این غذا حذف کنید. با حذف گوشت هیچ تغییری در طرز تهیه آن به وجود نمی آید.

این آموزش برای ۶ نفر می باشد. 

ماش ۱ پیمانه …………………..برنج ۲ پیمانه

گوشت قورمه ۲۰۰ گرم ………………….. پیاز متوسط ۲ عدد …………………..نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

ناردون (دانه خشک شده انار) ۱ پیمانه ………………….. کنجد بود داده ۱ پیمانه

نخست پیاز خام، کنجد و دانه های انار خشک شده را در یک هاون ریخته و بکوبید تا کاملا له شوند و کنجد به روغن بیافتد. می توانید این مواد را با خرد کن نیز له کنید. امروزه معمولا کمتر از هاون استفاده می شود. گوشت را با یک پیاز تفت داده، مقداری زردچوبه و فلفل و بگذارید خوب پخته شود. در همین فاصله ماش را نیز داخل یک قابلمه ریخته و بپزید. وقتی ماش می پزد پوست های آن جدا شده و سر ظرف قرار می گیرد، پوست ها را با یک ملاقه گرفته و دور بریزید.

وقتی ماش پخته شد برنج را نیز به آن اضافه کرده و زمان دهید تا برنج نیز بپزد. گوشت پخته شده و موادی را که در مرحله یک له کردید به ظرف آش اضافه کنید و بگذارید کاملا جا بیافتد. در مرحله آخر پخت، کمی غذا را تست و سپس نمک را به آن اضافه کنید. اکنون آش شما آماده است آن را در ظرف کشیده و میل نمایید. در زمان پختن این آش هر یک ربع یکبار آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر