یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش درست روتین شستن صورت

عکس, آموزش درست روتین شستن صورت

ار آنجایی که پوست صورت ما بسیار حساس است و صورت باید هر روز تمیز شود اینکه چگونه این شست شو را انجام دهیم بسیار مهم است. آیا اینکه هر روز صبح صورت خود را با صابون بشوریم و خشک کنیم کار درستی است ؟ آیا شستن صورت با اب خالی کافیست ؟ درجه حرارت آب برای شستن پوست صورت باید چقدر باشد ؟

خوب برای شستن صورت باید از آب ولرم استفاده کنیم . آب یخ و داغ هر دو پوست شما را نابود می کنند.

تعداد دفعات شستن چگونه است ؟

افرادی که پوست خشک دارند باید صورت خود را فقط یک بار در روز و کسانی که پوست چرب دارند این کار را بیش از دو بار در روز انجام ندهند. بیش از این می تواند پوست شما را خشک کند ، که به نوبه خود چربی بیشتری برای جبران این خشکی تولید می کند.

بهترین شوینده ؟

افرادی که پوست چرب دارند می توانند از محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید یا سالیسیلیک اسید استفاده کنند ، اما این مواد می تواند برای کسانی که پوست آنها چرب نیست بسیار قوی باشد.هنگام انتخاب پاک کننده مناسب برای پوست خود ، باید مواردی مانند نوع پوست (چرب ، خشک ، معمولی یا مختلط) ، حساسیت پوست ، حساسیت به آکنه یا بیماری های پوستی (روزاسه ، اگزما) را در نظر بگیرید.

اگر در انتخاب پاک کننده مناسب مشکل دارید می توانید از متخصص پوست کمک بگیرید.هرگز از محصولات صابون استفاده نکنید محصولات صابون روغن های طبیعی پوست را از بین می برد باعث تحریک و خشک شدن پوست می شود و خطر التهاب را افزایش می دهد. اما پاک کننده های غیر صابونی پوست را مرطوب و بازسازی می کنند.

اگر پوست نازکی دارید ، نباید از محصولاتی استفاده کنید که باعث تحریک پوست شما می شوند. اگر مستعد جوش هستید  پاک کننده های ملایم تنها در صورتی موثر هستند که از تونر مناسب برای کوچک کردن منافذ پوست خود استفاده کنید.

برای از بین بردن آلودگی های پوست نیازی نیست صورت خود را محکم مالش دهید. یک فشار ملایم نیز کار می کند و نیازی به بدرفتاری با پوست خود نخواهید داشت. این ایده که پوست باید محکم مالش داد شود اشتباه است . با وجود یک شوینده ی مناسب، احتیاجی به فشار آوردن به پوست نیست.

پاک کننده های جدید ؟

محصولات مراقبت از پوست نسبت به چند سال گذشته خیلی پیشرفت کرده اند. این روزها، با تولید محصولاتی مثل میسلار واتر و دستمال مرطوب پاک کننده آرایش ، برای پاک کردن صورت نیازی به شستشوی مدام با آب نیست.

همین طور، اگر اهل استفاده از محصولات جدید باشید، روزهایی که پوست و مژه های خود را می کشیدید تا بتوانید آثار ریمل ضد آب خود را پاک کنید، دیگر تمام شده اند. امروز، پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست خیلی سریع شده است (گاهی، فقط در یک مرحله) و همه ی ما از این اتفاق خیلی خوشحالیم.

تفاوت آرایش پاک کن با پاک کننده صورت

بیشتر اوقات این دو اصطلاح به جای هم به کار می‌روند، اما هر یک از اینها، مزیت‌های خاص خودشان را دارند. پس، آرایش پاک کن را نباید با پاک کننده صورت اشتباه بگیرید. اگر به نام این دو محصول هم دقت کنیم، متوجه می شویم که با هم متفاوتند. برای انتخاب بهترین شوینده صورت ، ابتدا باید تفاوت این دو را بدانید.

آرایش پاک کن

این محصول‌ برای پاک کردن آرایش پایه، انواع کرم پودر، رژ گونه، کانسیلر (کرم پوشش دهنده دور چشم)، سایه چشم، رژ و کرم پودر از پوستتان مفید است. آرایش پاک کن‌ها انواع مختلفی دارند. اما، بهترین پاک کننده آرایش، آن است که بتواند آرایش شما را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی صورتتان، پاک کنند.

پاک کننده صورت

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کنند. اگر از پاک کننده صورت استفاده کنید این آلودگی‌ها قبل از اینکه، با باکتری‌ها ترکیب شوند و آسیب جدی به پوست شما وارد شود، پاک می‌شوند.

پاک کننده ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شوند، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار. بهترین شوینده صورت‌، محصولی است که متناسب با نوع پوست شما باشد. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شوند. پس، برای هر نوع پوست، پاک کننده ی مخصوصی وجود دارد.

روش شستشوی دو مرحله‌ای را در پیش بگیرید.
متخصصان پوست می گویند بهترین روش پاک کردن صورت، شستشوی دو مرحله ای (double cleansing) آن است. در این روش هم از آرایش پاک کن استفاده می‌شود، هم پاک کننده.

این فن زیبایی کره‌ای تضمین می کند که تمام ذره های آلودگی و آرایش، به طور مؤثری از پوست شما پاک شوند.

در روش شستشوی دو مرحله ای، اول، باید آرایشتان را با محلول آرایش پاک کن یا دستمال مرطوب پاک کننده آرایش، پاک کنید. بعد، با پاک کننده صورت مورد علاقه ی خود کارتان را ادامه دهید. با این کار می توانید مطمئن شوید، تمام ذره های مواد آرایشی و آلودگی از پوستتان محو شده اند.

این روزها، پاک کننده های زیادی در بازار وجود دارند. هریک از این محصولات ادعا می کنند که فایده آنها بیشتر از محصولات دیگر است. پس، طبیعی است که انتخاب پاک کننده برایتان دشوار باشد.

اگر تفاوت بین هر نوع پوست را بدانید، گزینه های در دسترس خود را راحت تر بررسی می کنید. در نتیجه، بهترین شوینده صورت خود را ساده تر به دست خواهید آورد. اگر پوستتان معمولی است، می‌توانید هر نوع پاک کننده‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید. البته، تا جایی در انتخاب نوع پاک کننده آزادید که با پوستتان سازگار باشد.

ژل شستشوی صورت

ژل های شستشوی صورت شفافند و همان طور که از نامشان مشخص است، شبیه ژله هستند.

این نوع شوینده‌های صورت در اصل برای پاک کنندگی عمیق پوست طراحی شده اند.
برای برطرف کردن انسداد منافذ پوست بسته شده، مؤثرند.
چربی اضافه و باکتری هایی را که عامل ایجاد آکنه هستند، از بین می‌برند.
ضدعفونی کننده هستند و لایه برداری می‌کنند.
فوم شستشوی صورت
اگر دنبال فوم های سبکی هستید، که پوستتان را نیز به طور کامل پاک کنند؛ این محصول برای شما مناسب است. فوم های شستشوی صورت نه تنها آرایش سبک و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند، بلکه موجب نرمی و لطافت پوست هم می شود.

لازم نیست پاک کننده ها حتماً به شکل فوم باشند تا پوست شما را کاملاً تمیز کنند. ولی، بیشتر افراد فوم ها را برای پاک کردن پوست، ترجیح می دهند.

صابون
اگر به دنبال بهترین شوینده صورت برای پوست خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم دور صابون‌های قالبی را خط بکشید.

البته، نمی توانیم انکار کنیم که صابون و پاک کننده‌های قالبی پوست شما را کاملاً تمیز می‌کنند. اما، باید بدانید این مواد پوست شما را به قدری پاک می‌کنند که خشک و خشن می شود.

برخی از پاک کننده های قالبی کمتر پوست را خشک می‌کنند، اما موادی که آنها را به شکل جامد در می آورد، می تواند منافذ پوستتان را مسدود کند. به همین دلیل، شفافیت پوستتان از بین می رود. تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از صابون، با به هم زدن pH طبیعی پوست، از بین بردن باکتری های مفید و چربی‌های ضروری آن به پوست آسیب می زند.

میسلار واتر و محلول آرایش پاک کن

اگر ترجیح می‌دهید آرایش خود را با پد پنبه ای پاک کنید، می توانید از میسلار واتر (micellar water) استفاده کنید. لازم نیست میسلار واتر را بشویید. ولی، بهتر است نگذارید مواد پاک کننده بیش از اندازه روی پوستتان بماند.

بعضی آرایش پاک کن‌ها دو فاز هستند. این آرایش پاک کن ها را باید قبل از استفاده به خوبی تکان دهید. این محصولات، آرایش سنگین صورت و آرایش ضدآب چشم را بدون اینکه لایه‌ی چربی روی پوستتان باقی بماند، پاک می‌کنند. محلول دوفاز پاک کننده آرایش برای تمام انواع پوست مناسب است.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

اگر ترجیح می دهید پوستتان را سریع تمیز کنید و حوصله ی شستن آن را ندارید. دستمال مرطوب انتخاب مناسبی برای شماست.

استفاده از دستمال مرطوب روشی عالی و کارآمد برای پاک کردن صورت است. به ویژه به این دلیل که نرم و لطیف است و لایه ی چسبنده ای از خود روی پوستتان باقی نمی‌گذارد. اما، مراقب باشید دستمال مرطوب را روی پوستتان نکشید. چون میتواند به پوستتان آسیب بزند.

استفاده از پدهای پاک کننده صورت ؟

استفاده از این پدها شاید بهتر از شستن کامل صورت نباشد اما برای شستشوی روزانه صورت به تنهایی نباید به آنها تکیه کنید. این پدها پوست را تمیز نمی کنند و حاوی مواد شیمیایی هستند.استفاده موقت از آنها اشکالی ندارد ، اما باید صورت خود را در اسرع وقت با پاک کننده مناسب کاملاً بشویید تا ناخالصی ها از منافذ پوست شما پاک شوند.

خشک کردن صورت بعد از شستن ؟

ممکن است فکر کنید که استفاده از حوله هنگام مالیدن صورت می تواند به پاکسازی ناخالصی ها کمک کند ، اما شما به تعادل باکتریایی آسیب پذیر در پوست خود آسیب می رسانید.تحقیقات علمی نشان داده است که برای حفظ سلامت پوست خود ، باید آن را از باکتری های مفیدی که بر روی آن زندگی می کنند و جمعیت میکروبی پوست را تشکیل می دهند محافظت کنیم.وله روی صورت چربی ها ، پروتئین ها و اسیدهای چرب را که از تحریک شدن پوست جلوگیری می کند. به همین دلیل بهتر است منتظر بمانید تا صورت خود به خود خشک شود تا محافظ پوست شما سالم بماند.

استفاده به موقع از مرطوب کننده و آبرسان

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده ها و سرم ها بلافاصله پس از شستن صورت است ، بنابراین برای اعمال آنها روی پوست خود زیاد صبر نکنید. زیرا در آن زمان پوست صورت در تمیزترین حالت ممکن است و می توانید با استفاده از مرطوب کننده از رطوبت پوست جلوگیری کنید.

قبل از خواب صورت خود را بشورید
شستن صورت قبل از خواب یک قانون تغییر ناپذیر است که برای مراقبت از پوست باید رعایت شود. حتی اگر از آرایش استفاده نمی کنید باز هم باید قبل از خواب صورت خود را بشویید.

در طول روز ، چربی ها و عرق های طبیعی روی پوست جمع می شوند و آلودگی روی لایه بیرونی پوست ما تجمع می یابد. عدم پاکسازی همه این ناخالصی ها در پایان روز می تواند باعث تحریک التهاب و جوش شود.

 شستن صورت در هنگام صبح
ممکن است فکر کنید که شستن صورت قبل از خواب برای تمیز کردن صورت شما کافی است. اما شستن صورت در صبح نیز ضروریتر است. هنگام خوابیدن ، باکتری های بزاق و فولیکول های مو به راحتی به صورت و چشم شما منتقل می شوند.

در حالت ایده آل ، شما باید صورت خود را دو بار در روز ، یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب بشویید. البته استثنائاتی نیز وجود دارد ، مانند زمانی که ورزش می کنید یا زیاد عرق می کنید. لازم نیست بیش از دو بار در روز صورت خود را بشویید ، مگر اینکه مستعد ابتلا به انواع عفونت های پوستی باشید.

شستشوی بیش از حد صورت ، علاوه بر خشک شدن و تحریک پوست ، باعث تولید چربی اضافی می شود. بنابراین اگر آرایش یا ورزش نکرده اید یا از کرم های ضد آفتاب شدید استفاده نکرده اید ، فقط دوبار در روز بشویید.

 استفاده نادرست از تونر یا شیر‌ پاک‌کن

به دلایلی ، بسیاری از ما هنوز از نقش تونر یا پاک کننده در پاکسازی صورت خود آگاهی کافی نداریم. در گذشته از تونرها برای پاکسازی پوست از چربی های اضافی استفاده می شد و اکثر تونرها بر پایه الکل بودند.اما امروزه انواع مختلفی از تونرها وجود دارد برخی از تونرها پوست را کاملاً خشک می کنند ، برخی آرایش را تمیز می کنند و برخی دیگر ، مانند پرایمرها ، لایه نازکی از رطوبت را روی پوست ایجاد می کنند.

سعی کنید تونر مناسبی را انتخاب کنید که با ساختار پوست شما سازگار باشد. اول ، تونر را فقط یک بار در روز استفاده کنید تا مطمئن شوید که باعث ایجاد جوش و خشکی پوست نمی شود. وقتی از این موضوع مطمئن شدید ، می توانید میزان مصرف آن را به دو بار در روز افزایش دهید.

سد محافظ پوست به این دلیل دارای خاصیت اسیدی میباشد که بتواند رطوبت را حفظ کند و جلوی ورود باکتری‌ها را بگیرد. اگر تعادل PH پوست شما بهم بخورد و بیش‌ از حد قلیایی شود، خشک، پوسته‌ پوسته و قرمز به‌ نظر خواهد رسید و اگر بیش ازحد اسیدی شود، احتمال دچار شدن شما به بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما و آکنه افزایش خواهد یافت.

سعی کنید تونر مناسبی را که با ساختار پوستتان سازگار است انتخاب کنید. ابتدا فقط یک بار در روز از تونر استفاده کنید تا مطمئن شوید که موجب ایجاد جوش یا خشکی پوست نمی‌شود؛ پس از اطمینان از این مسئله می‌توانید استفاده از آن را به دو بار در روز افزایش دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر