یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن حلیم خانگی در قابلمه

عکس, آموزش درست کردن حلیم خانگی در قابلمه

شکر: به میزان لازم………………………….پیاز: یک عدد

گوشت گوسفندی (یا گوساله): ۲۵۰ گرم………………کنجد برای تزیین: به میزان لازم

آب: حدود ۲۰ لیوان…………………………..نمک: یک قاشق مرباخوری………………..روغن: به میزان لازم

گندم پوست کنده: ۳ لیوان……………………پودر دارچین: به میزان لازم

آموزش

ابتدا گندم‌های پوست کنده را چند آب بشویید تا کاملا پاک و تمیز شوند؛ سپس گندم را به مدت ۱۲ ساعت خیس بدهید.برای شروع پخت حلیم گندم‌های خیس خورده را آبکش کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. آب را همراه با نمک به آن اضافه کنید و قابلمه را روی شعله ملایم اجاق گاز بگذارید تا گندم‌ها کم کم بپزند. حدود سه تا چهار ساعت زمان لازم است تا گندم‌ها کاملا پخته و له شوند. طی این مدت هرچند وقت یکبار درب قابلمه را بردارید و گندم‌ها را هم بزنید تا ته نگیرند.

گوشت را داخل یک قابلمه دیگر بریزید و یک عدد پیاز پوست کنده را همراه با دو لیوان آب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید؛ سپس شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت کم کم بپزد و له شود.بعد از اینکه گندم‌ها کاملا پختند، با گوشتکوب دستی یا گوشتکوب برقی گندم‌ها را بزنید تا کاملا له و لعاب‌دار شوند. گوشت‌های پخته شده را ریش ریش کنید و به گندم‌های له شده اضافه کنید. آب گوشت را صاف و به حلیم اضافه کنید. دوباره با گوشتکوب دستی به مدت ده دقیقه دیگر مخلوط گوشت و گندم را بزنید تا کاملا له و کش‌دار شوند.

دوباره قابلمه محتوی حلیم را روی اجاق گاز بگذارید و حرارت را کم کنید. حدود نیم ساعت دیگر زمان بدهید تا حلیم جا بیفتد. در این مرحله باید مدام حلیم را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از این مدت زمان حلیم شما آماده سرو است. حلیم آماده شده را داخل ظرف مورد نظر بکشید و روغن داغ را همراه با دارچین، شکر و کنجد روی آن بریزید و میل کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر