یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن رب گوجه خانگی بی حرف وحدیث

عکس, آموزش درست کردن رب گوجه خانگی بی حرف وحدیث

اولین و مهم ترین فوت کوزه گری درست کردن رب خانگی این است که برای اینکار گوجه هایی را انتخاب کنید که دانه های گوشتی کمتری دارند  زیرا هم زمان کمتری برای پخت می برند و هم رب تان دلچسب تر و غلیظ تر می شود. قدم دوم این است که پوست و دانه های گوجه فرنگی را  جدا کنید . سپس  آب زیادی روی گوجه ها بریزید و اجازه دهید به آرامی بپزد تا آبش از بین برود.

مواد لازم :

۵ کیلو گرم گوجه فرنگی
۳ قاشق غذاخوری نمک دریایی
۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
استفاده از کمی جوهر لیمو هم کاملا اختیاریست
رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها را بشویید و ساقه آنها را جدا کنید سپس همه گوجه ها را به قطعات کوچکتر خرد کنید. تکه های گوجه فرنگی را در مخلوط کن بریزید تا آنها را به سس تبدیل کند. یک دیگ یا آرام پز را روی اجاق گاز بگذارید و گوجه های پوره شده را داخل آن بریزید. در این مرحله با یک قاشق نسوز گوجه ها را بیشتر له کنید و هم بزنید تا پوست و دانه ها جدا شوند و به راحتی آنها را بیرون بیاورید.

باقی گوجه ها را هم به آن اضافه کرده و همین کارها را تکرار کنید. در این مرحله می توانید فلفل قرمز یا هر سبزیجاتی که دوست دارید را به رب گوجه فرنگی تان اضافه کنید. استفاده از ادویه و سبزیجات کاملا اختیاری است و اگر دوست ندارید به همان شکل ساده اش درست کنید. افزودن روغن زیتون بکر، طعم فوق العاده ای به رب گوجه فرنگی تان می دهد پس از آن غافل نشوید. گوجه ها را روی حرارت کم بگذارید بپزد و هر چند وقت یک بار هم بزنید و دیگ را تکان دهید تا ته نگیرد. به مرور آب تبخیر شده و رب غلیظ می شود. پخت در مدت طولانی باعث ماندگاری بیشتر رب گوجه فرنگی می شود.

اگر بخواهید رب گوجه فرنگی تان را کاراملی کنید باید رب را در سینی فر قرار دهید. البته این مرحله کاملا اختیاریست و می توانید همه آن را به شکل سنتی و روی اجاق گاز تهیه نمایید. هنگامی که رب به آن قوام مطلوب و مورد نظر رسید، نمک را به مواد اضافه کنید. سپس اجازه دهید خنک شود و آن را در ظرف های شیشه ای قرار دهید.

اگر هنگامی که رب ها را در ظروف شیشه ای قرار دادید، روی سطح آن کمی روغن زیتون بریزید، ماندگاری آنها را افزایش داده اید. بدین شکل نیازی نیست رب ها را در یخچال نگه دارید و تا یک سال قابل نگهداری خواهند شد.

هم چنین بخوانید : تهیه ی فوری رب گوجه در مخلوط کن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر