یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن سس زرشک پلو با مرغ مجلسی و پیاز آن

عکس, آموزش درست کردن سس زرشک پلو با مرغ مجلسی و پیاز آن

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای اصیل و پایه ی ثابت در مهمانی های ایرانی است و به ظاهر بیشتر خانمها از پس درست کردن آن بر می آیند اما نکته مهم استفاده از فوت و فن هایی است که در این پست از یاس فان به شما می گوییم تا سس شما بسیار خوشمزه و غلیظ و مجلسی شود.

برای شروع کار پیاز داغ را به صورت خلالی خورد کنید ، رنده زدن یا ریز خوردن کردن پیاز باعث له شدن آن در آب مرغ و شیرین شدن آب مرغ می شود. پس از درست کردن پیاز داغ رب را اضافه کرده و بگذارید حسابی تفت بخورد اما نسوزد و سیاه نشود. حالا مقداری نمک زده وفلفل سیاه اضافه میکنیم. هویج را پوست گرفته و خلالی برش می زنیم و در رب تفت می دهیم حالا نوبت فلفل دلمه ای سبز است که بهتر است در اضافه کردن آن به سس افراط نکنید فلفل دلمه ای های خلال شده را نیز تفت می دهیم و حالا مرغ را به سس اضافه کرده وکمی تفت می دهیم . مقداری زعفران را در نصفه لیوان آب حل کرده و پس از دم کشیدن به مرغ اضافه کرده و در آنرا می بندیم.

زیر مرغ را کم می کنیم تا مرغ آب انداخته و با همان آب پخته شود . دقت کنید همان نصفه استکان آبی که زعفران در آن دم کشیده برای پختن آن کافی است. پس از پختن مرغ در صورت تمایل آن را سرخ کرده و سس را در ظرفی کنار دیس مرغ سرو کنید.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر