یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آموزش درست کردن سویق گندم و جو و فواید آنها

در خواص و فواید خوردن سویق همین بس که در روایات آمده : انما عمل بالوحی یعنی سویق به سفارش وحی درست شده. هم چنین امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند سویق باعث رویش گوشت و تقویت استخوان می‌شود..در این پست از یاس فان آموزش درست کردن سویق گندم و جو و خواص آن را ذکر کرده ایم.

نکته: سبوس از مواد سلولزی است که جذب بدن نمی‌شود و شاید آرد کردن و تفت دادن آن باعث شود که بدن بتواند از آن استفاده کند.
**مقدار مصرف برای بزرگسالان دو کف (دو یا سه قاشق غذاخوری) صبح ناشتا می‌باشد. وکودکان نصف قاشق غذا خوری.

خواص سویق جو : 

عکس, آموزش درست کردن سویق گندم و جو و فواید آنها

خواص سویق گندم :

سویق گندم برای افزایش قوای جسمی پیشنهاد می شود. همچنین از سویق گندم می توان برای افزایش وزن نیز استفاده کرد. علاوه بر این ها سویق گندم برای رشد کودکان نیز بسیار مناسب و کار آمد می باشد

سویق جو لاغر کننده است، اما مخلوط سویق گندم و جو منجر به چاقی افراد می‌شود، مبتلایان به پوکی اسخوان می‌توانند سویق جو را به همراه سنجد میل کنند، زیرا سبب تقویت مغز استخوان می‌شود همچنین استفاده از آن در افرادی که دچار دیابت هستند نیز مفید هستند.  اشخاص توجه داشته باشند که باید از مصرف سویق به همراه آب خودداری کنند مردان نیز باید از مصرف شکر همراه سویق به طور اکید اجتناب کنند. .

امام صادق علیه السلام:به کودک سویق باشکربدهید ،زیراگوشت رامی رویاند واستخوان راتقویت می کند.

سویق به دو روش ساخته می‌شود در روش شیعیان ابتدا سبوس گندم و جو را جدا کرده و جداگانه آرد می‌کنیم سپس به نسبت مساوی (وزنی) آرد گندم و جو را با آرد سبوس گندم و جو مخلوط کرده و آرام‌آرام حرارت می‌دهیم تا آماده شود ولی اهل سنت گندم و جو را ابتدا تفت می‌دهند سپس آرد می‌کنند. از آنجا که سبوس کمتر نیاز به حرارت دارد و زود می‌سوزد بهتر است جدا تفت داده شود.

و اما طرز تهیه سویق:

سویق گندم:
آرد گندم را تفت دهید و سپس الک کنید.
سبوس گندم را هم تفت دهید و الک کنید..
حال هر دو ماده را به هم مخلوط کنید.
.
سویق جو:
مثل سویق گندم دست می آید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر