یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن شیر خشک خانگی و سالم

عکس, آموزش درست کردن شیر خشک خانگی و سالم

برای درست کردن شیر خشک خانگی شما  حتما نیاز به شیر پر چرب دارید . برای هر لیتر شیر نیاز به ۲ قاشق چایخوری شکر خواهید داشت. شما به ازای یک لیتر شیر پر چرب یک فنجان شیر خشک به دست می آورید.

قابلمه تمیزی را روی گاز قرار دهید، یک لیتر شیر پر چرب را داخل آن ریخته و حرارت گاز را روشن کنید. حرارت باید ملایم باشد، کمی که شیر داغ شد و حباب های جوشیدن در سطح شیر ایجاد شد، از یک قاشق چوبی استفاده کنید و مدام شیر را هم بزنید.

شیر را با قاشقی چوبی هم بزنید، این کار را باید تا جایی ادامه دهید که به مرور شیر تبخیر شده و به در نهایت به عصاره ایی خمیر مانند از شیر برسید.برای تهیه شیرخشک خانگی باید صبر و حوصله به خرج دهید و مدام پای گاز حضور داشته باشید.
توجه داشته باشید که این عصاره خمیری باید رنگی شیری تا کِرِم رنگ داشته باشد و وقتی به این مرحله رسیدید گاز را خاموش کنید، بیش از حد تفت دادن این عصاره خمیری باعث سوخته شدن آن می شود.

پس از خاموش کردن گاز عصاره خمیری حاصل از جوشاندن شیر را با پشت قاشق چوبی تان پهن کنید تا به مرور خنک شود.

پس از خنک شدن عصاره خمیری، آن را از کف ظرف خارج کرده و با دست تکه تکه کنید و داخل یک بشقاب بریزید (با سر انگشتانتان تکه هایی کوچک به اندازه نخود از خمیر جدا کنید و این کار را ادامه دهید تا همه عصاره خمیری تمام شود)؛ اجازه دهید تا این تکه ها به مدت حداقل ۲۴ ساعت در محیطی تمیز با تهویه هوا بمانند تا کاملا خشک خشک شوند.

پس از خشک شدن کامل تکه های عصاره ی شیر حالا باید آن را پودر کنیم، توجه داشته باشید که تکه های عصاره باید به خشکی کشک باشند تا کاملا پودر شوند. سپس از یک دستگاه آسیاب برقی یا مخلوط کن خانگی استفاده کنید، تکه های خشک عصاره را داخل آن ریخته، ۲ قاشق شکر سفید را هم افزوده و دکمه روشن آن را بزنید تا چندین دور بگردد و پودری سفید رنگ به دست بیاید.

مخلوط کن یا آسیاب کن را خاموش کرده و از یک الک استفاده کنید و کل مواد خشک آسیاب شده را الک نمایید تا کاملا پودری و لطیف شده و قطعات درشت تر تفکیک شوند.

اکنون شیر خشک خانگی ما آماده است و شما می توانید از آن برای مصارف مورد نیازتان استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر