یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن فرنی توت فرنگی خانگی

عکس, آموزش درست کردن فرنی توت فرنگی خانگی

آب سرد ½ پیمانه
ژله توت فرنگی ½ ژله توت فرنگی
بستنی وانیلی ۱۵۰ گرم
طرز تهیه فرنی توت فرنگی
شیر ۲ لیوان
توت فرنگی ۱ لیوان
شکر ۵ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۵ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاخوری

در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار بستنی را از فریزر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا آب شود. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم بافت اسفنجی پیدا کند.حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود. در ادامه شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مخلوط شیر را به صورت مداوم و بدون وقفه هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. توجه داشته باشید در این حین کار حرارت ملایم باشد تا نشاسته پخته شود. حالا توت فرنگی ها را شسته و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم.در ادامه پوره توت فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا ژله توت فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا ذرات ژله درون مایه فرنی حل شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

در این مرحله قابلمه را در دمای محیط گذاشته و صبر می کنیم مایه فرنی کاملا خنک شود. در این فاصله گاهی مایه فرنی را هم می زنیم تا سفت شود. حالا بستنی که کاملا آب شده و دمای آن با دمای محیط هماهنگ شده را به قابلمه می افزاییم.در ادامه ژلاتین بنماری شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه فرنی کاملا یکدست شود. حالا مایه فرنی را درون قالب های سیلیکونی تک نفره می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون یخچال بمانند.

پس از گذشت این مدت، زمانی که فرنی کاملا سفت شد، قالب ها را از یخچال خارج کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم، سپس به راحتی از قالب جدا می کنیم. در نهایت فرنی ها را درون ظرف مناسب گذاشته و با توت فرنگی تزیین می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر