یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن لواشک با موز

عکس, آموزش درست کردن لواشک با موز

برای درست کردن این لواشک که مزه ی بی نظیری دارد شما علاوه بر موز به شکر و آبلی

۲ قاشق غذاخوری………….. آبلیمو

سه چهارم پیمانه………….. شکر

۶۸۰ گرم ………………موز خرد شده (یا هر میوه‌ای که دوست دارید) بدون پوست

برای درست کردن یک لواشک خوشمزه خانگی، هر نوع میوه‌ای را که دوست دارید انتخاب نمایید. حتی اگر به دنبال یک طعم متفاوت و بخصوصی هستید، می‌توانید از ترکیبی از چند میوه استفاده کنید.میوه‌هایی که برای تهیه لواشک خانگی، مناسب هستند عبارتند از: توت فرنگی. ما در این دستور، از موز استفاده می‌کنیم.

موز را با آب سرد بشویید. پس از شستن میوه ها، آن‌ها را با یک دستمال تمیز خشک کنید. پوست موز را بکنید. اگر از میوه‌هایی استفاده می‌کنید که پوستشان را باید کند حتماً این کار را انجام دهید. چرا که پوست سفت، لواشک تان را نیز سفت خواهد کرد.

موز را خرد کنید. لازم نیست قطعاتش یک اندازه باشند. فقط باید به حدی کوچک باشند که بتوان آن‌ها را در غذاساز له کرد. در حین خرد کردن، حتماً لکه‌های سیاه موز را بگیرید. قطعات خرد شده‌ی موز را به همراه شکر و آبلیمو درون غذاساز بریزید. سپس غذاسار را روشن کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شده و کاملاً نرم و له شوند. هیچ تکه موزی نباید درون مخلوط باقی بماند.

اگر تمایلی به استفاده از شکر در این لواشک ندارید می‌توانید عسل را جایگزین نمایید. حتی می‌توانید نصف بخش را شکر و نصف آن را به عسل اختصاص دهید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از عسل، زمان لازم برای خشک شدن لواشک را افزایش می‌دهد و لواشکتان دیرتر خشک می‌شود.اگر غذاساز ندارید، می‌توانید از مخلوط کن یا گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید. آبلیمو به عنوان یک ماده طعم دهنده و نگهدارنده طبیعی عمل می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر