یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش درست کردن نان سیمیت در خانه

عکس, آموزش درست کردن نان سیمیت در خانه

آرد ۳ پیمانه…………………….بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد…………………….آب ۱ پیمانه
ملاس ½ پیمانه…………………….سیاهدانه، کنجد و زیره سیاه به مقدار کافی
کره ۱۲۵ گرم…………………….روغن مایع ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد…………………….شیر ½ پیمانه
سرکه ۱ قاشق چایخوری…………………….مهلب ( اختیاری) ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری…………………….نمک ۱ قاشق چایخوری

در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. کره نرم شده را به همراه روغن مایع، تخم مرغ، شیر، سرکه، شکر، نمک و در صورت تمایل مهلب به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

حالا مواد آردی را ۳ مرتبه الک کرده، سپس کم کم به کاسه اضافه می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. حالا از خمیر گلوله هایی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و کنار می گذاریم.هر چانه را روی سطح کار به صورت لوله های نازک فرم داده سپس دو سر لوله را به هم می چسبانیم تا خمیری شکل دایره تو خالی پیدا کند. حالا ملاس که یک نوع شیره غلیظ می باشد را با آب مخلوط می کنیم.

حالا خمیرها را ابتدا درون مایع ملاس، سپس درون مخلوط کنجد و زیره سیاه می غلطانیم و درون سینی فر که کاغذ روغنی پوشانده ایم می چینیم. در ادامه می توانیم نیمی از خمیرها را با ملاس رومال کرده و مقداری سیاهدانه روی آنها بپاشیم. سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می‌ دهیم کاملا خنک شوند. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر