یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش دسر عربی بسیار شیک و خوشمزه

عکس, آموزش دسر عربی بسیار شیک و خوشمزه

عکس, آموزش دسر عربی بسیار شیک و خوشمزه

پودر ژلاتین را روی آب ریخته و روی حرارت غیرمستقیم ( بخار کتری) قرار داده تا ذراتش کامل حل شود.پودر ژلاتین را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید.شیر و پودر کرم کارامل و کافی میکس را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا ذراتش حل شود. ژلاتین حل شده را هم به آن اضافه کنید.شیر و پودرها را مخلوط و روی حرارت قرار دهید.
مواد را از روی حرارت برداشته و به همراه بیسکوئیت و خامه در مخلوط کن ریخته و میکس کنید.همه مواد را د اخل مخلوط کن بریزید.مواد میکس شده را در ظرف یا قالب مورد نظر ریخته و به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.دسر را در قالب بریزید.برای خارج کردن دسر از قالب، دور آن را با چاقویی نوک تیز و باریک از دیواره جدا کنید. در ظرفی بزرگتر کمی آب ولرم بریزید و قالب را یک تا دو دقیقه در آب ولرم قرار دهید. ظرفی که می‌خواهید دسر را در آن برگردانید کمی خیس کنید ولی آب اضافه‌ی آن را بگیرید و بعد دسر عربی را در آن ظرف برگردانید. در واقع خیس کردن ظرف مانع از چسبیدن دسر به ظرف می شود.

چند نکته مهم
برای تهیه دسر عربی از ورق ژلاتین هم می‌توانید استفاده کنید. هر ورق ژلاتین معادل ۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین است. باید ورق ژلاتین را در مقداری آب سرد به مدت ۵ دقیقه خیس کرده و پس از خیس خوردن آن را داخل مایه دسر گرم بریزید و مرتب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.از طعم دهنده‌های دیگر مانند دارچین، قهوه و یا کاکائو هم می‌توانید به جای کافی میکس استفاده کنید.دسر عربی را می‌توانید به صورت تک‌نفره و لیوانی هم سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر