یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش دقیق خورشت فسنجون کنجدی

عکس, آموزش دقیق خورشت فسنجون کنجدی

فسنجان به تنهایی یک غذای خوشمزه و مقوی است حال اگر شما این غذا را با کنجد درست کنید تا بی نهایت خوشمزه تر و مقوی تر می شود. کنجد سرشار از ویتامین ای است که برای پوست و مو و پایین آوردن فشار خون بسیار موثر است .

مواد لازم برای ۴ نفر

کنجد ۱ لیوان ، پیاز ۲ عدد ، گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
نمک و زردچوبه به مقدار لازم ، فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار لازم
دارچین کمی ، کدو حلوایی ۲ تکه ، رب انار ۲ قاشق غذا خوری
هویج ۲ عدد

برای تهیه خورش فسنجان خوشمزه با کنجد در ابتدای کار، کنجد ها را درون یک تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا تفت بخورد. سپس آن را درون غذا ساز یا آسیاب می ریزیم تا له شود. کدو حلوایی را با کمی آب درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا بپزد.

در این مرحله هویج را هم شسته و با کمی آب می پزیم. سپس کدو حلوایی و هویج پخته شده را درون غذاساز می ریزیم و پوره می کنیم. یکی از پیازها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را رنده می کنیم. یک قابلمه بر می داریم.سپس با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم. به آن نمک و زردچوبه و فلفل قرمز و فلفل سیاه و دارچین می ریزیم و تفت می دهیم. سپس کنجد میکس شده را به آن اضافه می کنیم.

حالا با شعله کم تفت می دهیم تا به طور کامل به روغن بیفتد. پوره کدو حلوایی و هویج را به آن اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می کنیم تا کمی تفت بخورد. رب انار را هم اضافه می کنیم مخلوط می کنیم تا یکدست شود.آب سرد را به آن اضافه کرده و شعله گاز را زیاد می کنیم تا به جوش آید. بعد شعله را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا خورش جا بیفتد. در این زمان که خورش در حال جا افتادن است، یکی دیگر از پیاز ها را شسته و پوست کنده و رنده می کنیم.

در یک کاسه، گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل قرمز، نمک و زردچوبه را با هم ترکیب کرده و خوب ورز می دهیم تا یک دست شد. گوشت ها را به صورت قلقلی در می آوریم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.سپس گوشت ها را درون تابه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. وقتی که خورش جا افتاد، قلقلی ها را به آن اضافه کرده و حدود نیم ساعت زمان می دهیم تا گوشت ها هم کاملا پخته شود و خورش غلیظ شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر