یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش دقیق رنگ مو با پوست گردو

عکس, آموزش دقیق رنگ مو با پوست گردو

اگر میخواهید برای رنگ کردن مو بع جای رنگ موهای شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کنید با این آموزش همراه شوید. یکی از مواد طبیعی بسیار خوش رنگ برای موها پوست گردو است. پوست گردو رنگ کنندگی زیادی دارد و میتوان به کمک آن به سادگی موها را رنگ کرد. شاید برای شما هم سوال باشد که این رنگ با گردوی تازه است یا گردوی چوبی ؟ در واقع شما باید از گردوی چوبی استفاده کنید و اگر گردوی شما تازه است ، پوست گردوها را بشکنید و آن‌ها را در معرض هوا قرار دهید. در این صورت اکسید شده و در عرض چند دقیقه قهوه ‌ای می ‌شوند.

برای اینکار مقداری پوست گردو را خرد کنید و به اندازه ۴ قاشق از آن را در ۶ لیوان آب بریزید و روی حرارت بگذارید. سپس اجازه دهید چند ساعت این مخلوط باقی بماند و بعد آن را روی موهای تمیز خود بریزیدو ماساژ دهید و دقایقی بعد موها را آبکشی کنید.

رنگ کردن مو با پوست گردو به خصوص برای گرفتن سفیدی موها یک گزینه عالی است. پوست گردو حاوی ژوگلون، پومبگین و تانن است. این عناصر خاصیت رنگ ‌دهندگی فوق‌ العاده‌ ای به پوست گردو می‌ دهند. به طوری که می ‌توان از آن به عنوان رنگ چوب، جوهر، رنگ مو، رنگ لباس و غیره استفاده کرد.

برای رنگ قهوه ای بسیار تیره، از ۳/۴ فنجان آب برای هر قاشق غذاخوری پودر پوست گردو (معادل پوست یک گردو) استفاده کنید.

برای رنگ قهوه‌ ای متوسط، پوست ۵ گردو را در ۱۰ فنجان آب مخلوط کنید.

برای رنگ قهوه ‌ای روشن ، پوست ۲ الی ۳ گردو را در ۸ تا ۱۰ فنجان آب مخلوط کنید.

هشدار :

رنگ پوست گردو بسیار قوی است و به راحتی به همه جا رنگ می ‌دهد. این رنگ به سادگی پاک نمی ‌شود. بنابراین موقع رنگ کردن موهای خود با این رنگ طبیعی، باید مراقب باشید که رنگ به جاهای دیگر نرسد.

اگر موهای شما رنگ شده باشد ( حتی با حنا)، پوست گردو نمی ‌تواند موهای شما را رنگ کند.

اگر از شامپو یا نرم کننده حاوی سیلیکون (هر ماده‌ای که به -zane ، -xane ، -cone یا -conol ختم شود) استفاده کرده باشید، موهای شما رنگ نمی ‌گیرد. سیلیکون ‌ها موهای شما را می‌ پوشانند و رنگ نمی ‌تواند به موهای شما بچسبد.

اگر قسمت دیگری از گردو، بجز پوست سبز آن، در پودر رنگ شما باشد، در نتیجه رنگ موی شما اثر منفی خواهد گذاشت. بعضی از پودرهای آماده خالص نیستند. بنابراین بهتر است خودتان پوست‌ های گردو را جدا و آن‌ها را خرد کنید.

مراحل تهیه رنگ مو با پوست گردو
اگر از گردوی تازه استفاده می ‌کنید، پوست گردوها را بشکنید و آن‌ها را در معرض هوا قرار دهید. در این صورت اکسید شده و در عرض چند دقیقه قهوه ‌ای می ‌شوند.
به اندازه مورد نیاز خود آب جوش تهیه کنید.
پوست‌ها را در داخل آب بریزید و بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بجوشد. همچنین، می ‌توانید پوست ‌ها را به مدت یک هفته در آب در دمای اتاق بگذارید.
بعد از اینکه به اندازه کافی جوشید، بگذارید در دمای اتاق بماند تا خنک شود.
مایع را از صافی بگذرانید تا پوسته‌ های آن جدا شوند.
اکنون رنگ موی شما آماده است. می ‌توانید رنگ کردن موهایتان خود را شروع کنید.
موهایتان را به مدت ۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف حاوی رنگ مو قرار دهید. مدت زمان آن بستگی به رنگ دلخواه شما دارد. می ‌توانید از قلمو نیز برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. بستگی به خودتان دارد.
سپس موهایتان را از ظرف خارج کنید و اجازه دهید ۳ تا ۴ ساعت در هوای آزاد خشک شود.
پس از اینکه رنگ مو کاملا روی موهایتان خشک شد، با آب سرد و به آرامی موهایتان را بشویید و خشک کنید. و تمام!

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر