یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش دقیق سبز کردن ماش و عکس آن

عکس, آموزش دقیق سبز کردن ماش و عکس آن

اگر میخواهید سبزه ی امسال خود را با ماش سبز کنید بهتر است بدانید که انتخاب بسیار خوبی کرده اید و این سبزه ظاهری بسیار جذاب و متفاوت دارد. قبل از خواندن آموزش این نکات را باید حتما بدانید :

ظروف سفالی و چینی بهترین گزینه برای تهیه سبزه به حساب می آیند.
آبی که برای آبیاری سبزه ماش استفاده می نمایید حتما باید ولرم باشد تا صدمه ای به سبزه نزند.
برای تهیه سبزه سفره هفت سین ماش می توانید از ماش سیاه نیز استفاده نمایید که زمان سبز نمودن آن کمی متفاوت است.
محیط سرد باعث رشد کند سبزه ماش و بالعکس محیط گرم باعث رشد سریع تر سبزه می شود.
نور کافی باعث سرسبز شدن بیشتر سبزه می شود، پس ظرف سبزه را در محلی مناسب قرار دهید.

آموزش سبز کردن :

برای سبز کردن نخست ماش های سالم و تازه ای را تهیه کرده سپس ماش را در کاسه ای ریخته و به اندازه دو بند انگشت بالاتر از سطح ماش ها، روی آن آب بریزید. و اجازه دهید حدود ۱۲ تا ۱۶ ساعت در آب خیس بخورد.سپس آب ظرف را خالی نموده و ماش ها را در ظرف اصلی بریزید.

سطح آن را با دست صاف نمایید و سپس پارچه نخی نمداری روی آن قرار دهید. پارچه را حدود چهار یا پنج دفعه در طول روز با اسپری آب خیس نمایید و از خشک شدن آن جلوگیری کنید.توجه داشته باشید که وجود پارچه نمدار تا زمان جوانه زدن بذرهای ماش ضروری است. بعد از اینکه ماش ها جوانه زدند و جوانه ها کمی سبز رنگ شدند پارچه را از روی ان بردارید.

بعد از آن سبزه را چندین بار در طول روز با اسپری آب دهید، البته توجه داشته باشید که آب در ته ظرف سبزه باقی نماند، زیرا این امر باعث می شود سبزه شما بپوسد و رشد خوبی نداشته باشد. این روند را ادامه دهید تا سبزه ماش شما به ارتفاع دلخواه برسد. حال شما سبزه هفت سین زیبا و سرسبزی با ماش دارید که می توانید در تزیین سفره هفت سین از آن استفاده نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر