یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش دقیق لبوی خشک یا چیپس لبو خانگی

عکس, آموزش دقیق لبوی خشک یا چیپس لبو خانگی

برای اینکار شما نیاز به چغندر های تازه دارید که خوب شسته شده باشند و پوست گرفته شده باشند. بهتر است اینکار را با پوست کن انجام دهید. سپس با پوست‌کن لایه‌های نازکی از چغندر را جدا کنید یا خودتان سعی کنید چغندر را اسلایس کنید. رنده‌هایی که به صورت ورقه‌ای رنده می‌کنند هم برای این کار مناسب هستند.

پس از اینکه چغندر را اسلایس کردید، باید اسلایس‌ها را در یک سینی پهن کنید. می‌توانید این سینی را مقابل آفتاب بگذارید یا روی بخاری قرار دهید. (اگر جنسش فلزی باشد.)هر چه ضخامت ورقه‌های لبو کمتر باشد، چیپس لبو سریع‌تر آماده می‌شود.
این چیپس زمانی آماده است که کاملا ترد شود. برای همین باید آن را چک کنید و ببینید وقتی چیپسی را تا می‌زنید می‌شکند یا فقط خم می‌شود؟!وقتی چیپس لبوی شما آماده شد آن را در شیشه بریزید. شما می‌توانید از این چیپس به عنوان یک خوردنی خوشمزه در کنار دیگر خشکبار، در تزیین کیک (مثلا کیک سابله)، تزیین دسرها و… استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از چیپس‌های لبو، پودر لبو درست کنید، کافی است وقتی چیپس‌ها کاملا خشک و ترد شدند آن‌ها را آسیاب کنید.اگر از اول قصدتان تهیه پودر لبو است، می‌توانید به جای تهیه چیپس لبو، چغندر را رنده یا خرد کنید. با رنده کردن چغندر، خرده چغندرها زودتر از اسلایس‌ها خشک می‌شوند.پس از تهیه کردن پودر لبو آن را در یک شیشه تمیز بریزید و شیشه را در یخچال نگه دارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر