یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش دلمه ای جدید با مرغ و کلم

عکس, آموزش دلمه ای جدید با مرغ و کلم

همیشه مجبور نیستید دلمه را با گوشت چرخ شده و برگ مو درست کنید . می توانید با درست کردن این دلمه جدید مزه ی خوش و جدید دلمه را احساس کنید. در زیر آموزش یک غذای خوشمزه دیگر با مرغ به صورت دلمه برای شما قرار داده شده است :

دلمه با مرغ چگونه درست می شود آموزش

مواد لازم برای دلمه با کلم :

کلم ۱ عدد ۱(تا ۵/۱ کیلوگرم )
گوشت سینه مرغ ۵ /.کیلوگرم
سیب زمینی پخته شده ۳ عدد کوچک
زنجبیل یک سوم قاشق چایخوری
قارچ ریز شده ۲۵۰ گرم
پیازچه ۵ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
سیر ۲ حبه

یک قابلمه بزرگ را آب کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا آب جوش آید، ۳ قاشق غذاخوری پر نمک داخل آن ریخته و برگ های اطراف کلم را جدا کرده تا به برگ های تازه برسیم، سپس آن را با کارد تیز جدا می کنیم و داخل آب جوش حدود چند ثانیه قرار می دهیم.سپس از داخل آب جوش آن را بیرون آورده و داخل ظرفی که محتوی آب سرد است قرار می دهیم، ورقه های برگ کلم را از داخل آب سرد بیرون آورده و روی پارچه ای تمیز پهن می کنیم و روی آن را می اندازیم.حال گوشت سینه مرغ را ریز خرد کرده و قارچ را ریز خرد می کنیم، پیازچه ها را ریز خرد کرده، سیب زمینی پخته شده را از رنده درشت رد کرده و قسمت وسط کلم را ریز خرد می کنیم، حدود یک لیوان این مواد را در ظرفی ریخته و نمک و فلفل و زنجبیل و سیر را اضافه می کنیم و با دست، مایه را مخلوط می کنیم.

مواد آماده پیچیدن است، برگهای آماده را برداشته و یک قاشق از مواد را داخل برگ کلم قرار داده و آن را می پیچیم، دلمه های پیچیده شده را در ظرف مخصوص قرار داده و داخل قابلمه ای که در آن آب است قرار می دهم و روی حرارت می گذاریم. در ظرف را بسته تا با بخار آب دلمه ها پخته شوند، پس از۲ ساعت با حرارت متوسط دلمه آماده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر