یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش دمپخت ماش ساده و مجلسی

عکس, آموزش دمپخت ماش ساده و مجلسی

برای پختن دمپخت ماش به ماش ، برنج ، پیاز ، ادویه نیاز دارید. این آموزش برای دو نفر است. اگر از گوشت و مرغ برای تهیه این غذا استفاده نمی کنید می توانید برای تزیین این غذا هسته ی چند عدد خرما را درآورده و هر یک را به دو قسمت تقسیم کنید. آن ها را در کمی روغن تفت دهید تا براق و لذیذ شوند. در صورت تمایل می توانید آن را به همراه نیمرو روی دمپخت ماش سرو کنید.اگر می خواهید دمپخت ماش با گوشت چرخکرده درست کنید، می توانید مقداری گوشت را هنگام سرخ کردن پیاز به آن اضافه کنید و گوشت را نیز تفت دهید.

برنج ۲ پیمانه …………………..آب به مقدار لازم
ماش ۱ پیمانه……………………نمک به مقدار لازم……………………روغن
پیاز ۱ عدد……………………..زردچوبه ۱ قاشق غذاخوری

آموزش:
ماش ها را در یک کاسه پر از آب بریزید و آن ها را به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت خیس کنید. بعد از چند ساعت آن ها را آبکشی نمایید. پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا سبک، نرم و شفاف شود.

سپس زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید. ماش های آبکشی شده را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت دهید تا هم طعم پیاز و زردچوبه را به خود بگیرد و هم پوست آن هنگام پخت از آن جدا نشود.

حدود ۱ پیمانه آب ولرم روی مواد بریزید و در قابلمه را ببندید تا ماش حدود ۱۵ دقیقه با شعله ی ملایم بپزد و نرم شود. تا زمانی که آب داخل آن کاملا تبخیر شود.

برنج را بشویید و چند ساعت خیس کنید. سپس آن را به همراه ۴ پیمانه آب و مقدار معین نمک به قابلمه اضافه کنید. ابتدا زیر شعله را زیاد کنید تا آب برنج تمام شود و بعد زیر آن را کم کرده و با قرار دادن دمکنی به در قابلمه اجازه دهید برنج دم بکشد.

بعد از آن که دمپخت خوشمزه ی شما آماده شد آن را در دیس مورد نظر سرو کرده و دمی ماش را به دلخواه تزیین کنید.می توانید دمی ماش را با ماهیچه، گوشت تکه ای، مرغ و حتی تن ماهی نیز سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر