یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش دو پیازه سیب زمینی به سبک بوشهری ها

عکس, آموزش دو پیازه سیب زمینی به سبک بوشهری ها

یک غذای همه پسند مناسب برای بیشتر سلیقه ها ، بوشهری و دلچسب که سریع هم آماده می شود. دو پیازه سیب زمینی را با مواد زیر تهیه کنید:(اگر تمایل دارید این غذای خوشمزه را به روش جنوبی درست کنید باید مقداری فلفل قرمز هم به ان اضافه کنید. در برخی دستورها از مقداری تمرهندی صاف شده به همراه ادویه هایی مانند زنجبیل هم استفاده می شود که سلیقه ای می باشد.)

شنبلیله ۴ قاشق غذا خوری یا به میزان دلخواه ، پیاز ۲ عدد ، آبلیمو خشک ۲ قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم ، سیب زمینی ۵۰۰ گرم

نخست سیب زمینی ها را با پوست می شوییم، سپس به همراه ۳ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید.در صورت تمایل می توانیم برای خوش طعم تر شدن سیب زمینی ها به اندازه یک قاشق چایخوری نمک هم به آب جوش اضافه کنیم. پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قابلمه حاوی سیب زمینی ها را از روی حرارت کنار می گذاریم.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که اگر سیب زمینی ها مدت طولانی تری درون آب جوش بمانند به صورت کامل می پزند و هنگام خرد کردن له می شوند، پس همان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای نیمپز شدن سیب زمینی ها کافی است.در این مرحله روی سیب زمینی ها کمی آب سرد می گیریم، سپس پوست شان را به آرامی جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت مکعب های کوچک مانند حبه قند یا کمی بزرگتر خرد می کنیم و درون یک بشقاب می ریزیم.

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سبک شود.پس از اینکه پیاز سبک شد، مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و در حد یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه می کنیم.در این مرحله مقداری نمک به همراه شنیلیله پودر شده و آبلیمو را اضافه می کنیم و به آرامی مواد را تفت می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها به خوبی مغز پخت شدند، درب تابه را می گذاریم.

پس از گذشت ۵ دقیقه دو پیازه سیب زمینی آماده سرو است و می توانیم آنرا درون ظرف مورد نظرمان بکشیم. این غذای خوشمزه و فوری معمولا به همراه نان سرو می شود ولی در بعضی شهرها دوپیازه را در کنار برنج هم سرو می کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر