یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش دو پیازه میگوی مشتی جنوبی

عکس, آموزش دو پیازه میگوی مشتی جنوبی

اگر به میگو و غذاهای دریایی علاقه مند هستید دو پیازه میگو را از دست ندهید. ادویه های این غذا طعم دلچسبی به میگوی شما خواهد داد. شما برای ۵۰۰ گرم میگو به ۲ عدد متوسط پیاز و  ۴۰۰ گرم پوره گوجه و ادویه های زیر نیاز دارید : ( ¾ پیمانه ماست و ۲ حبه سیر فراموش نشود )

پودر پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
پودر کاری ۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه میگوها را داخل تابه می ریزیم و هر سمت میگوها را به مدت یک دقیقه با حرارت زیاد سرخ می کنیم.پس از اینکه میگوها را به خوبی سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر آن بلند شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر و تخم گشنیز را اضافه می کنیم.حالا مواد را کمی تفت می دهیم تا با ادویه ها یکدست شوند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شود، سپس ماست را به تابه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

میگوها را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد با هم چند دقیقه بجوشند و میگوها به طور کامل بپزند. در پایان دو پیازه میگو را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر