یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش روتین پوستی برای پوستهای چرب جوشدار و خشک

عکس, آموزش روتین پوستی برای پوستهای چرب جوشدار و خشک

روتین صبحگاهی شامل همه کارهایی است که پوست شما را در برابر آفتاب و آلودگی ها محافظت کند. در این پست از یاس فان آموزش روتین پوستی برای پوستهای چرب و جوشدار و پوستهای خشک و پوسته پوسته را قرار داده ایم :

روتین صبحگاهی پوست جوش دار
پاکسازی پوست باید اولین قدم در هر رژیم مراقبتی، صرف نظر از نوع پوست، باشد.از تونر مناسب پوست جوش دار استفاده کنید. البته استفاده از گلاب هم می‌تواند همان نقش تونر را داشته باشد.بعد از اینکه پوست خود را پاکسازی و با تونر متعادل کردید، مرطوب‌کننده مناسب برای پوست جوش دار را استفاده کنید. توجه کنید که این مرحله بسیار مهم است چرا که خشکی پوست می‌تواند وضعیت جوش‌ها را بدتر کند.
استفاده روزانه از ضد آفتاب برای انواع پوست، از جمله کسانی که مستعد آکنه و جوش هستند، در روتین پوست جوش دار بسیار مهم است. در حقیقت، مصرف ضد آفتاب هنگام استفاده از محصولات درمانی لایه بردار برای آکنه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا از بین بردن بالاترین لایه سلول های مرده باعث آسیب پذیری بیشتر پوست در برابر اشعه UV می شود.

مراحل روتین شبانه عبارتند از:

مرحله ۱: تمیز کردن پوست + درمان
درمان جوش سر سیاه بینی
استفاده مجدد از پاک کننده برای تمیز کردن آکنه و استفاده از محصولات درمانی برای رفع جوش های مختلف از جمله جوش سر سیاه بینی در هنگام عصر، از ایجاد جوش های جدید جلوگیری کرده و به بهبود پوست کمک می کند.

مرحله ۲: بهبود بافت پوست با رتینول
سرم رتینول با کاهش ایجاد جای جوش، درمان منافذ باز پوست و پاکسازی سطح پوست، به صاف شدن و بهبود بافت پوست کمک می کند. علاوه بر کپسول رتینول، که به بازسازی پوست کمک می کند، و عصاره ریشه شیرین، این محصول همچنین دارای نیاسینامید و سه سرامید ضروری برای کمک به بازسازی سد پوستی می باشد.

مرحله ۳: مرطوب کردن
در آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست جوش دار، با استفاده از محصولات و مواد مناسب، می توانید ایجاد آکنه و همچنین عوارض جانبی مرتبط با شروع و توقف روش های مراقبت پوستی برای آکنه را به حداقل برسانید. استفاده مداوم از روتین پوست جوش دار، بهترین راه برای بازگشت پوست به حالت طبیعی است.

نحوه ی مراقبت از پوست جوش دار
یک جوش زمانی شروع می شود که منافذ پوست با نوعی روغن به نام سبوم مسدود شود که به طور معمول پوست و مو را چرب می کند. از آنجا که بسیاری از غدد تولید روغن در پیشانی، بینی و چانه قرار دارند ، این ناحیه ( منطقه T ) جایی است که بیشتر در معرض جوش قرار دارد. برای مراقبت از صورت جوش دار نکات زیر را رعایت کنید:

✅ صورت خود را دو بار در روز با آب گرم و صابون ملایم بشویید. با حرکات دورانی به آرامی صورت خود را ماساژ دهید. اسکراب نکنیدشستشوی بیش از حد و اسکراب می تواند باعث تحریک پوست و افزایش جوش ها شود.

✅از لمس پوست صورت با دستان و انگشتان خود بپرهیزید. لمس صورت می تواند باکتری هایی را که باعث التهاب و تحریک منافذ می شوند را گسترش دهد. برای دور نگه داشتن باکتری ها، قبل از استفاده از هر چیزی روی صورت، مانند کرم های درمانی دستان خود را بشویید.

✅ قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

✅ از لوازم آرایش معتبر استفاده کنید.

✅ از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید. حتما قبل از قرار گرفتن زیر نور خوشید کرم ضد افتاب زده باشید.

✅ موها را تمیز و دور از صورت خود نگه دارید تا صورت شما از آلودگی و روغن اضافی موهایتان دور باشد.


روتین پوستی برای پوستهای خشک و پوسته پوسته :

۱. پاک سازی پوست
پاکسازی یکی از مهم ترین مراحل در هر روتین مراقبت از پوستی هست؛ به همین دلیل هست که توصیه میشه حتما باید فرمول مناسب برای مراقبت از پوست خودتون رو پیدا کنید. اگر پوستی خشک دارید باید از محصولاتی که دارای فرمول فوم هستند و یا برای پوست خشک طراحی شد استفاده کنید تا شرایط خشکی پوست بدتر نشه.

پاک کننده های مبنی بر روغن (oil-based cleansers) میتونن گزینه مناسبی باشن. زیرا هم پاک کنندگی ملایم و خوبی رو برای پوست دارند و هم مانع از مسدود شدن منافذ پوستی میشن. برای حفظ رطوبت پوست بهتر است به دنیال روغن های پاک کننده ای باشید که حاوی اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های طبیعی مانند A و C هستند. این محصولات میتونن به خوبی پوست رو تغذیه کنند و تازگی و شادابی خوبی رو هم برای پوست های خشک ایجاد خواهند کرد.

۲. استفاده از تونر
پوست های خشک نیاز به یک تونر فوق العاده و عالی دارند. یک تونر خوب میتونه PH پوست خشک رو متعادل کنه و همچنین پاکسازی عمیق تری هم از پوست داره و باعث میشه تا منافذ پوستی تقویت شده و محکم تر شوند. از طرف دیگر، یک تونر نامناسب و اشتباه هم میتونه خیلی راحت شرایط پوستی رو بدتر کنه و یا باعث ایجاد حساسیت در پوست خشک بشه. پس توصیه میشه حتما در انتخاب تونر دقت کنید.بهتره از تونرهای مبتنی بر الکل (alcohol-based toners) دوری کنید و به دنبال محصولاتی بروید که حاوی ترکیبات آبرسان مانند اسیدهیالورونیک هستند، بروید. تونرهای حاوی ترکیبات گیاهی مثل چای سبز، خیار، گلیسرین، آلوئه ورا، جو دوسر و … میتونن بهترین انتخاب برای پوستهای خشک باشند.

۳. استفاده از سرم پوست
اگرچه استفاده از سرم پوست خیلی ضروری و مهم نیست و میشه ازش چشم پوشی کرد، اما اگه تمایل دارید پوستی بهتر و با خشکی کمتر داشته باشید میتونید در این مرحله استفاده از سرم رو هم به روتین مراقبت از پوستتون اضافه کنید. سرم ها دارای غلظت بالایی از مواد تشکیل دهنده فعال هستند و ساختار مولکولی کمتری دارند. یعنی دارای مواد تشکیل دهنده قوی تری بوده و میتونند مانند سحر و جادو برای پوست های خشک عمل کنند و به عمق پوست نفوذ کرده و تاثیر بهتر و بیشتری روی پوست داشته باشند.

۴. استفاده از مرطوب کننده
این مرحله نیازی به گفتن نداره! زیرا تمام افرادی که پوست خشک دارند میدونند که باید از یک مرطوب کننده خوب و باکیفیت استفاده کنند! بهتره در انتخاب مرطوب کننده به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آنتی اکسیدان ها (antioxidants)، روغن هسته انگور (grape seed oil) یا پانتنول (panthenol) هستند. این مرطوب کننده ها میتونن رطو بت پوست رو تا ۱۲ ساعت حفظ کنند و از بین رفتن رطوبت پوست جلوگیری خواهند کرد.علاوه بر این به این موضوع هم دقت داشته باشید هرچه مرطوب کننده ای که انتخاب میکنید دارای محتوای روغن بیشتری باشه، جذب بیشتری در پوست خواهد داشت و پوست،در سطح عمیق تری هیدارته خواهد شد.

۵. استفاده از روغن صورت
استفاده از روغن صورت برای پوست های خشک ضروری هست؛ این روغن ها معمولا حاوی لیپوفیل (چربی دوست) هستند یعنی ساختار مولکولی بسیار ریزی دارند و میتونن به عمق پوست نفوذ کنند و کمک میکنند تا پوست در سطح عمیق ترید هیدارته و مرطوب بشه.

۶. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب
استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب برای تمام افراد لازم و ضروری هست اما این ضرورت برای افرادی که پوست خشک دارند بیشتر میشه. زیرا نور خورشید میتونه آسیب بیشتری برای پوست های خشک ایجاد کنه و باعث میشه تا خشکی پوست بیشتر هم بشه. علاوه بر این آسیب های نور خورشید میتونه خیلی راحت باعث ایجاد خطوط، چین و چروک، لکه پوستی و … در پوستهای خشک بشه.

نکات تکمیلی برای مراقبت از پوست خشک

۱. بعد از شستن پوست بالافاصله پوستتون رو خشک کنید و اجازه ندید که پوست در هوای آزاد خشک بشه. تبخیر شدن آب از روی پوست باعث میشه تا رطوبت پوست هم تبخیر بشه و خشکی بیشتری رو برای پوست به همراه داره. بهترین کار این هست که بعد از شستن صورت، آب اضافی پوست رو با حوله نرم خشک کنید و بعد با استفاده از مرطوب کننده یا روغن پوست، رطوبت رو در پوست نگهدارید.

۲. به هیچ عنوان از صابون استفاده نکنید! صابون ها معمولا دارای فرمولاسیون خاصی هستند که باعث از ین رفتن چربی پوست میشن و خشکی پوست رو تشدید میکنند.

۳. بهتره محصولاتی که دارای مواد تشکیل دهنده سخت و خشن هستند رو هم استفاده نکنید! این محصولات معمولا درصد بالایی از ویتامین C، اسیدهای میوه ای و رتیونل دارند که برای پوست خشک مناسب نیستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر