یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش رگلاژ ترمز دستی و کلاچ و درهای خودرو

عکس, آموزش رگلاژ ترمز دستی و کلاچ و درهای خودرو

رگلاژ ترمز دستی خودرو:ترمز دستی خودرو برای ساکن کردن اتومبیل در زمانی که در حالت پارک قرار دارد استفاده می‌شود. اما اگر در صورت استفاده‌های نادرست از ترمز دستی، این قطعه دچار مشکل شود، باید برای تعمیر و رفع ایراد آن اقدام کنید.هر زمانی که احساس کردید ترمز دستی درست عمل نمی‌کند و یا با بالا کشیدن ترمز دستی، هیچ تغییری در وضعیت خودرو ایجاد نمی‌شود، زمان تعمیر و یا تعویض ترمز دستی رسیده است.اگر شما برای کشیدن ترمز دستی دکمه را فشار ندهید و یا ترمز دستی را بیش از حد بالا بکشید، فشار زیادی به آن وارد خواهید کرد. توجه داشته باشید که ترمز دستی را تا نهایت دنده بالا نکشید، همیشه یه حد استانداردی برای بالا کشیدن ترمز دستی درنظر داشته باشید.

رگلاژ درب خودرو کاری تخصصی است و نیاز به مهارت کافی دارد. بهتر است این کار را به یک متخصص تعمیر خودرو بسپارید. اما اگر اصرار دارید که خودتان این کار را انجام دهید، باید جعبه ابزارتان را آماده کنید.برای این کار به تعدادی پیچ گوشتی، آچار و انبردست نیاز دارید.با استفاده از پیچ گوشتی تخت، پیچ‌های پنل داخلی در را باز کنید. با کمی فشار پنل را باز کنید تا بتوانید اجزای داخلی درب خودرو را مشاهده کنید.بعد از باز کردن پنل درب خودرو، بررسی کنید که کدامیک از قطعات در جای خود درست عمل نمی‌کنند. سپس آن را قطعه را تعویض و یا تعمیر کنید.برای رگلاژ افتادگی درب خودرو هم باید پیچ‌های طرفین درب را با آچار آلن سفت کنید تا درب در جای اولیه خود قرار گیرد.اما پیشنهاد ما این است که این کار را به تعمیرکار خودرو بسپارید تا نتیجه کار رضایت بخش باشد.

رگلاژ ترمز دستی ۴۰۵ و رگلاژ ترمز دستی تیبا:برای رگلاژ کردن ترمز دستی باید ابتدا ترمز را خوابانده و درب کنار ترمز دستی را باز کنید. بعد از باز کردن درپوش، یک پیچ رگلاژ مشاهده می‌کنید. آن را تا جایی که بالا آمدن ترمز دستی تا مرحله ۵ تیک آسان باشد سفت کنید. مراقب باشید که این پیچ زیاد سفت نشود، زیرا موجب آسیب به لنت‌ها می‌شود.با توجه به حساسیت بالای قطعه ترمز دستی، بهتر است تعمیر آن را به یک تعمیرکار بسپارید تا از بروز حوادث خطرساز جلوگیری شود.رگلاژ ترمز دستی خودرو باید توسط تعمیرکار ماهر انجام شود.

کلاچ خودرو و علائم خرابی آن:کلاچ در خودرو برای قطع و وصل کردن نیروی تولید شده موتور به سیستم انتقال نیرو کاربرد دارد. راننده با استفاده از کلاچ، قادر است اتصال موتور به جعبه دنده را قطع کند. زمانی که راننده قصد تعویض دنده و یا متوقف کردن خودرو را دارد، از کلاچ استفاده می‌کند.عوامل زیادی موجب خرابی و درست کار نکردن کلاچ می‌شوند: مواردی از قبیل:

تعویض نادرست دنده
استفاده‌های بی‌مورد از کلاچ
توقف خودرو با کلاچ در سربالایی
و …

رگلاژ کلاچ پراید و رگلاژ کلاچ سمند چگونه انجام می‌شود؟رگلاژ کلاچ به معنای تغییر وضعیت در دو مهره انتهایی سیم کلاچ است. با شل و یا سفت کردن این دو مهره، می‌توان ارتفاع کلاچ را کم و یا زیاد کرد. برای این کار باید داخل موتور را نگاه کنید تا سیم کلاچ را بیابید. حال با چرخاندن این دو مهره، به راحتی قادر هستید ارتفاع کلاچ را تنظیم کنید.اگر مهره‌ها را سفت کنید کلاچ بالاتر قرار می‌گیرد و اگر مهره‌ها را شل کنید، پدال کلاچ پایین‌تر رفته و درنتیجه دنده سریع‌تر درگیر می‌شود.آچارباز، خودروی شما را در منزل تعمیر می‌کند.انجام امور تخصصی تعمیرات خودرو نیاز به تجربه و مهارت دارد. یک اشتباه کوچک می‌تواند اتفاقات ناگوار به همراه داشته باشد. شاید فکر کنید رگلاژ کردن خودرو هم مانند پنچرگیری ماشین، آسان است. اما اینطور نیست و باید این کار را به تعمیرکار ماهر بسپارید.

تعمیر خودرو در محل با آچارباز
در صورتی که خودرو شما دچار هرگونه خرابی شد و یا اینکه نیاز به تعویض روغن خودرو داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید. کارشناسان ما در محل، مشکلات ماشین شما را برطرف خواهند کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر