یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش ساختن خمیر ریش با کیفیت در خانه

عکس, آموزش ساختن خمیر ریش با کیفیت در خانه

اگر میخواهید خود شما یک خمیر ریش یا افترشیو بسیار با کیفیت و تقویت کننده پوست درست کنید نخست مواد زیر را تهیه کنید. شاید تهیه این مواد سخت و گران باشد اما خمیر ریش شما آنقدر با کیفیت و موثر در زیبایی پوست می شود که دوباره پس از اتمام آن ، اقدام به تهیه این خمیر ریش می کنید.

۲ گرم عصاره ی خیار……………………….۸ گرم گلیسیرین گیاهی.

۱۹۰ گرم آب مقطر…………………..۲ گرم نگهدارنده ی Germall Plus..

۱ گرم پودر آلوئه ورا خالص…………………..۱۰ قطره روغن عصاره ی اکالیپتوس

۳۰ گرم روغن فندق…………..۵ قطره روغن عصاره ی ترنج

۲۰ گرم وکس امولسیون کننده ECOmulse………………..دماسنج

۲ لیوان پیرکس……………………….همزن برقی

ترازو…………………. قیف و بطری یا شیشه ی مربا

آموزش :

آب را داخل یک ظرف مقاوم به حرارت بریزید و آن را با ترازو وزن کنید. همیشه برای تهیه ی محصولات بهداشتی و لوسیون ها از آب مقطر استفاده کنید، زیرا آب شهری ممکن است ناخالصی داشته باشد.گلیسیرین را به آب اضافه کرده و آن دو را خوب هم بزنید. گلیسیرین ماده ای است که به مرطوب شدن پوست کمک کرده و آن را آبرسانی می کند.

در ساخت افترشیو/ خمیر ریش باید از عناصری که خاصیت تسکین دهندگی و سفت کنندگی پوست دارند نیز استفاده کنید تا به رفع شدن التهاب های بعد اصلاح صورت کمک کنند.

به همین منظور، در این مرحله از پودر آلوئه ورا، عصاره ی خیار و روغن فندق استفاده می کنیم.پودر آلوئه ورا را به آب اضافه کرده و آن دو را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. آلوئه ورا خاصیت تسکین دهندگی پوست دارد.همچنین می توانید به جای پودر آلوئه ورا از ژل آلوئه ورا نیز استفاده کنید. برای این کار مقدار آب را نصف کرده و نصف دیگر آن را با ژل آلوئه ورا کامل کنید.

یک قابلمه را با آب پر کنید و اجازه دهید تا بجوشد، سپس مواد فاز آبی داخل لیوان شیشه ای را را مستقیما داخل قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا کمی جوش بخورند و دمای آب به ۷۰ درجه ی سلسیوس برسد.

وکس امولسیون کننده را با ترازو وزن کنید. در این آموزش از امولسیون کننده ECOmulse که از ترکیبات طبیعی ساخته شده است استفاده کردیم. امولسیون کننده ECOmulse، محصولی چندکاره است که به سرعت جذب پوست شده و مانند سایر امولسیون کننده ها، حس چسبندگی زیادی به پوست نمی دهد. این محصول برای ساخت محصولات بهداشتی مردانه و برای کسانی که محصولات پودری را ترجیح می دهند، مناسب است.

روغن فندق را اضافه کنید. روغن فندق بافت بسیار سبکی دارد، به همین دلیل برای ساخت محصولات بهداشتی مردانه بسیار مناسب است، به سرعت جذب پوست می شود و خاصیت تسکین دهندگی نیز دارد.

به جای روغن فندق می توانید از جانشین هایی مانند روغن جوجوبا یا روغن هسته ی زرد آلو نیز استفاده کنید.یک قابلمه را با آب پر کنید و اجازه دهید تا بجوشد، سپس مواد فاز روغنی داخل لیوان شیشه ای را را مستقیما داخل قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا کمی جوش بخورند و دمای آب به ۷۰ درجه ی سلسیوس برسد.

زمانی که دمای هر دو فاز آبی و روغنی به ۷۰ درجه ی سلسیوس رسید، حرارت اجاق را کم کنید و اجازه دهید تا حداقل به مدت ۲۰ دقیقه، دمای آب ۷۰ درجه ی سلسیوس باقی بماند. این کار کمک می کند تا یک امولسیون با قوام مناسب به دست آید و ناخالصی های آب از بین برود.

حالا هر دو فاز آبی و روغنی را از روی حرارت اجاق بردارید و سپس فاز روغنی را به سرعت به فاز آبی اضافه کنید.حداقل به مدت ۳ دقیقه این دو فاز را به کمک همزن برقی خوب هم بزنید تا یک امولسیون یکدست به دست آید.لوسیون را کنار بگذارید و اجازه دهید تا خنک شود.

زمانی که دمای ترکیب به دست آمده به ۴۵ درجه ی سلسیوس رسید، ماده ی نگهدارنده را به آن اضافه کنید. در این آموزش از نگهدارنده ی Germall Plus که از در برابر کپک و باکتری مقاوم بوده و فاقد مواد پاربنی است استفاده کردیم. استفاده از مواد نگهدارنده در ساخت تمام فرمول ها الزامی است و از رشد باکتری و کپک داخل آب جلوگیری می کند.

حالا عصاره ی خیار و روغن های عصاره ای را به مواد اضافه کنید.

عصاره ی خیار به دلیل داشتن مواد خنک کننده و تسکین دهنده ی پوست، یکی از بهترین عصاره ها برای ساخت افترشیو/ خمیر ریش است. روغن عصاره ی اکالیپتوس نیز حاوی مواد خنک کننده است و ترکیب آن با عصاره ی ترنج بی نظیر می شود. همچنین می توانید به جای روغن عصاره ی اکالیپتوس از روغن عصاره ی نعناع نیز استفاده کنید.مواد را خوب با یکدیگر ترکیب کنید تا فاز نهایی محصول آماده شود.ز یک قیف کمک بگیرید و لوسیون را داخل یک بطری یا شیشه ی مربا بریزید.قبل از بستن در بطری یا شیشه ی مربا، اجازه دهید تا دمای لوسیون به دمای اتاق برسد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر