یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش ساختن کابل شبکه با طول زیاد در منزل

عکس, آموزش ساختن کابل شبکه با طول زیاد در منزل

برای درست کردن کابل شبکه با طول دلخواه خود در منزل به مواد زیر نیاز دارید. چنان چه ابزار تستر کابل شبکه در دسترس ندارید؛ می‌توانید بعد از درست کردن کابل شبکه، با بهره گیری از دو لپ‌تاپ یا یک لپ‌تاپ و کامپیوتر، آن را آزمایش کنید.

قیچی

ابزار سیم‌لخت‌ کنی که کریمپر داشته باشد. این وسیله به آچار شبکه هم معروف می باشد

-کابل اترنت به اندازه‌ای که احتیاج شما است. این کابل می‌تواند از نوع Cat ۵ یا Cat ۶ باشد.

کانکتور RJ۴۵

تستر کابل شبکه

به اندازه کافی و مورد نیاز روکش روی کابل شبکه را بردارید. این کار را می‌توانید با یک قیچی یا سیم‌لخت‌ کن انجام دهید. به آرامی رشته سیم‌های جفتی تاب داده شده را از هم جدا کنید تا به ژاکت کابل شبکه دست پیدا کنید. ژاکت همان محوری می باشد که کابل‌ها دور آن تابیده شده‌اند. با آچار شبکه و تیغه آن، می بایست این ژاکت را بدون آسیب زدن به سیم‌ها ببرید. اینکار را با قیچی هم می‌توان انجام دهید.در مرحله بعد، سیم‌های جفتی را به درستی از هم جدا نمایید تا ۸ سیم هم اندازه و جدا از هم داشته باشید. با پیچاندن برعکس سیم‌ها از همدیگر جدا خواهند شد. در این مرحله می بایست هشت سیم را به شکل استاندارد T۵۶۸B کابل استریت مرتب‌سازی نموده تا کانکتور RJ۴۵ را سوار کنید. از راهنمای رنگی پایین برای این چینش سیم‌ها می توانید استفاده کنید.

عکس, آموزش ساختن کابل شبکه با طول زیاد در منزل

در صورتی که تا به حال متوجه نشدید که سیم‌ها چطوری می بایست مرتب شوند؛ از جدول پایین می توانید استفاده کنید:

عکس, آموزش ساختن کابل شبکه با طول زیاد در منزل

حالا این سیم‌های مرتب شده را با توجه وارد کانکتور RJ۴۵ نمایید. توجه داشته باشید که سیم‌ها نباید بزرگ و کوچک باشند. چنان چه اندازه سیم‌ها برابر نیست؛ با قیچی یک برش بزنید تا تمام آنها برابر شوند. بنابر این از اینکه اطمینان حاصل کنید که هر سیم به شکل کلی در کانکتور قرار دارد ؛ با استفاده از آچار شبکه کانکتور RJ۴۵ را پرس نمایید. می بایست کانکتور RJ۴۵ را داخل ابزار Crimping بگذارید و ۲ دسته را با انگشتان خود فشار دهید: این مرحله ها را برای یک سر دیگر کابل شبکه انجام دهید تا کابل اترنت شما کامل و آماده استفاده باشد. برای آزمایش کابل شبکه می‌توانید از تستر کابل شبکه استفاده نمایید. راهکار دیگر، متصل کردن ۲ لپ‌تاپ به همدیگر با کابل شبکه تا مطمئن شوید که به شکل صحیح کار می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر