یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش ساخت باغ مرتفع و مزایا و معایب آن

عکس, آموزش ساخت باغ مرتفع و مزایا و معایب آن

نشر اختصاصی یاس فان –  تختخواب های مرتفع باغ مزایای بسیار زیادی برای باغ شما دارند . اینکه این تخت خواب ها را چگونه به وجود بیاورید و باغ مرتفع داشته باشید و بهترین خاک برای این تخت خوابها مطالبی هستند که در این پست به آن پرداخته ایم. چگونه باغ مرتفع بسازیم ؟

عکس, آموزش ساخت باغ مرتفع و مزایا و معایب آن

باغ مرتفع باغی است بالاتر از سطح زمین و با یک سطح دارای کناره های بلند احاطه شده است. باغبان میتواند بین بسترها حرکت کند و این یک راه بسیار سازمان یافته برای احداث باغ است. این باغ می تواند هر عمقی را که شما انتخاب میکنید داشته باشد و تقریبا برای هر چیزی که می خواهید کشت کنید استفاده می شود.

گونه‌های گیاهان در الگوهای هندسی هستند که بسیار به همدیگر نزدیک تر از ردیف‌های متدوال باغبانی قرار گرفته‌اند. مراعات فاصل شامل این است که وقتی گیاهان به طور کامل رشد کرده است، برگ‌های آنها تنها کمی با یک دیگر تماس دارند، ایجاد یک محیط زیست که در آن رشد علف هرز سرکوب شده و رطوبت حفظ شده است.

خاک بسترهای مرتفع در بهاربه دلیل از دست دادن زیاد سرما زودتر گرم میشوند.بستر های مرتفع اجازه باغبانی درمناطق دارای خاک فقیر را می دهند ، تولید بهبود میابد، وبا توجه به بالاتربودن سطح کشت وگیاهان دسترسی شما بیشتر خواهد بود.

بسیاری از کشاورزان گیاهان دارویی از ترکیبی از بستر های مرتفع برای کاشت زمین استفاده میکنند که این موضوع به گسترش فصل رشد تا زمان ممکن کمک میکند.

روش بستر مرتفع مزایای مختلفی دارد: فصل کاشت را گسترش می‌دهد، اگر به درستی کاشته و طراحی شود می‌تواند باعث کاهش علف‌های هرز شود و نیاز به خاک بومی ضعیف را کاهش می‌دهد. از آنجا که باغبان بر روی بستر مرتفع راه نمی‌رود، خاک فشرده نمی‌شود و ریشه زمان رشد آسان تری دارد.

فواصل نزدیک کاشت و استفاده از کمبوست به طور کلی بازده بیشتری در مقایسه با ردیف‌های متدوال باغبانی دارد. بستر مرتفع تا کمر، به افراد مسن و معلول جسمی که تمایل به رشد گیاهان بدون نیاز به خم شدن دارند این امکان را می‌دهد.

عکس, آموزش ساخت باغ مرتفع و مزایا و معایب آن

ساخت یک باغ مرتفع:

ساخت یک باغ مرتفع تنها نیاز به اسکلت و چند آیتم دارد. برای فریم های بستر مرتفع می توان از بسیاری از مواد مانند چوب فراوری نشده، آجر سیمان، سنگ و آجر استفاده کرد. هنوز اتصالات آهنی یا دیگر چوبهای فراوری شده برای ایجاد باغ های خوراکی استفاده نمیشود.هنگامی که شما قاب خود را به اندازه صحیح که برای باغ مدنظرتان است ساختید، آن را با خاک سطحی و بهترین ماده آلی که به آن دسترسی دارید پر کنید.

حتی اگر به این مساله فکر می کنید که شما ممکن نیست بر روی این خاک راه بروید و فرسایش و فشردگی خاکی صورت نخواهد گرفت باید مقدار بیشتری خاک به مخزن کاشت خود اضافه کنید. مواد آلی و مالچ کاربردهای دیگری نیز خواهند داشت. باغ دارای بستر مرتفع گرچه در آغاز کار پرهزینه است اما این هزینه در دراز مدت جبران خواهد شد.

عکس, آموزش ساخت باغ مرتفع و مزایا و معایب آن

مشکلات باغ گیاهی مرتفع

مشکل بستر مرتفع این است که هزینه سرمایه گذاری آن بالاست. شما باید جعبه ها را با بهترین خاک ممکن پر کنید چون شما از هیچ شروع میکنید. شما همچنین ممکن است دریابید که جعبه ها را در اندازه کافی و بزرگ نساخته اید و نیاز به فضای بیشتری دارید.این بدان معنا است بیشتر هزینه سرمایه گذاری مالی ونگهداری باغ کمتر ازخواسته شماست؟! بستر های مرتفع روشی بی نظیر برای احداث باغ هستند وبرای محوطه های کوچک ایده آل هستند،این بسترها یک روش خوب برای پرورش گیاهان خوب بومی در یک فضای کوچک است.

مزیت‎های باغ با بستر مرتفع

دسترسی آسان وباغبانی راحت به علت خم شدن و زانو زدن کمتر
تولید محصول بیشتر در واحد سطح به علت زهکشی مناسب و ریشه دهی عمیق تر
ایده ‎آل برای مکان های کوچک
خاک های پر از سنگ، ضعیف و یا از بین رفته شده را به آسانی می توان با مخلوط کردن با مواد دیگر به فرم ایده ‎آل در آورد
از آن جا که آسان‎ تر می ‎توانید خاک را در اواخر زمستان در مناطق سرد برای رشد گیاهان در این بسترها آماده کنید، به شما این امکان را می ‎دهد که پرورش گیاهانتان را زودتر آغاز کنید.
باغبانی را آسانتر می کند، برای مثال کاشت با تراکم بیشتر گیاهان باعث تولید سایه بیشتر نیز خواهد شد.

عکس, آموزش ساخت باغ مرتفع و مزایا و معایب آن

طرح ها و گیاهان مناسب برای باغ مرتفع

مکانی را برای ساخت باغ خود انتخاب کنید که برای این کار مناسب بوده و به میزان کافی نور خورشید دریافت می‎ کند.عموما برای ساخت این باغچه ها عرض آن را حدود ۱.۲ متر انتخاب می ‎کنند. تخته چوب‎ ها با طول ۱.۲ متر بریده شده و طوری درست می ‎شوند که قادر باشید به راحتی به همه جای باغچه دسترسی داشته باشید.

طول باغ زیاد مهم نیست. قطعات باغچه عموما با عرض ۱.۲ متر با طول ۲.۵ تا ۴ متر ساخته می ‎شوند.

عمق بستر کشت متغیر است. حداقل عمق باید ۱۵ سانتی متر باشد. گیاهان عموما به ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر عمق خاک برای توسعه ریشه های خود نیاز دارند، بنابراین بهتر است که عمق بستر کشت ۳۰ سانتی متر باشد.

قبل از این که خاک را به درون باغچه خود انتقال دهید، آن را خرد کنید تا فشرده نباشد. برای برداشتن خاک، تا ۲۰ سانتی متر خاک را کنده و به باغچه منتقل کنید. برای بهبود ریشه دهی برخی باغبانان ترجیح می دهند که لایه های سطحی و زیرین خاک را با هم مخلوط نموده و سپس برای کشت گیاهان از آنها استفاده کنند.

آماده کردن بستر کشت باغ مرتفع

میله های چوبی باغچه (پایه ها) را در گوشه های باغچه قرار دهید (هر نیم تا یک متر در باغچه های طویل مناسب است). انتهای آن ها را می ‎توانید در درون بستر کشت قرار دهید تا قابل مشاهده نباشند. حدود ۶۰ سانتی متر آن ها را در فاصله باغچه تا زمین قرار دهید و مابقی آنها را در درون باغچه قرار دهید که قابل دیدن نباشند.

از مساوی بودن ارتفاع تمامی پایه ها اطمینان حاصل کنید تا بستر کشت شما تراز باشد.
اولین صفحه را روی آن قرار دهید و دقت نمایید که تراز باشد.
از میخ های گالوانیزه (یا پیچ) برای محکم کردن تخته‎ها استفاده کنید.
سپس تمامی صفحات اضافی را به چوب‎ها ببندید و محکم کنید.

بهترین خاک برای تختخواب های مرتفع باغ چیست؟

تختخواب های برجسته مزایای بسیاری را به باغداران ارائه می دهد. آنها زهکشی خوبی را ایجاد می کنند ، عملکرد محصول شما را افزایش می دهند.

اصلاح خاک تختخواب باغی برجسته :تختخواب های برجسته مزایای بسیاری را به باغداران ارائه می دهد. آنها زهکشی خوبی را ایجاد می کنند ، عملکرد محصول شما را افزایش می دهند و استفاده از مکان های دشوار – مانند بالای سقف یا دامنه تپه ها – برای باغبانی را آسان می کنند. برای جمع آوری یک سیستم تختخواب برافروخته ، برنامه ریزی و کار سختی لازم است. شما می خواهید با استفاده از بهترین و مناسب ترین مخلوط خاک بستر برجسته ، جوایز خود را بهینه کنید. برای کسب اطلاعات در مورد بهترین نوع خاک برای تختخواب های برجسته در ادامه مطلب بخوانید.

خاک تختخواب باغی برجسته
بهترین خاک برای تختخواب های برجسته باغ چیست؟ همانطور که حدس می زنید ، بهترین نوع خاک برای تختخواب های برجسته کاملاً بستگی به چیزی دارد که قصد پرورش آن را دارید و در همه شرایط یکسان نخواهد بود. بعضی از گیاهان مانند بوته های زغال اخته در خاک اسیدی رشد می کنند. برخی دیگر خاکی با PH بالاتر را ترجیح می دهند. این اولویت گیاه به همان اندازه که در یک باغ زمین کار می کند درست است در وضعیت تختخواب بلند.
علاوه بر این ، آب و هوای منطقه ای شما ممکن است الزامات متفاوتی را برای نوع خاک برای تختخواب های بلند شده از کسانی که در جاهای دیگر زندگی می کنند تحمیل کند. به عنوان مثال ، در یک آب و هوای گرم و خشک ، شما می خواهید خاک بستر باغی را افزایش دهید که رطوبت را حفظ کند ، اما در یک منطقه با باران فراوان ، زهکشی ممکن است مهم باشد.

یک مزیت عمده تختخوابهای بلند شده این است که شما با خاک موجود در زمین گیر نکرده اید. شما می توانید از ابتدا شروع کنید و یک نوع خاک برای تختخواب های بلند شده بسازید که در منطقه شما برای گیاهانی که می خواهید رشد دهید کار می کند.

یکی از راه های ساخت این مخلوط شروع با مخلوط خاک بستر برجسته است که نیمی از خاک سطحی و نیمی از کمپوست آلی است. روش دیگر ، شما ممکن است با ترکیب قطعات مساوی ورمیکولیت باغبانی ، پیت ماس ​​و کمپوست آلی با کیفیت خوب ، یک خاک پایه درست کنید.

از آنجا که در حال مخلوط کردن خاک بستر باغ خود هستید ، از آزادی آشپز در آشپزخانه برخوردار هستید. هرگونه اصلاحیه را برای مخلوط اساسی خاک مناسب اهداف خود اضافه کنید. یکی از موارد اضافی توصیه شده برای در نظر گرفتن یک کود آلی ، آهسته رهش و متعادل است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر