یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش سریع و راحت حلوا سنگ شکنو

عکس, آموزش سریع و راحت حلوا سنگ شکنو

در انتهای کار حلوا را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم. توجه داشته باشید رنگ و غلظت حلوا بستگی به سلیقه شما دارد.

آرد گندم ۵۰۰ گرم…………………………..شیره انگور ۵۰۰ گرم…………………….کنجد بو داده به مقدار کافی

در ابتدای کار شیره انگور را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا گرم شده و بجوشد. حالا آرد را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و تغییر رنگ پیدا کند. زمانی که آرد به رنگ نخودی درآمد کنجد بو داده شده را به همراه شیره انگور به تابه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم.

زمانی که آرد و شیره انگور یکدست و یکنواخت شد، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و حلوا را به صورت داغ ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. حالا مقدار زیادی از حلوا را برداشته و در دست به خوبی فشرده و منسجم می کنیم.حالا روی یک سینی مقداری روغن و کنجد ریخته و حلوا را روی آن قرار می دهیم و مجددا روی حلوا مقداری کنجد ریخته، سپس با دست یا وردنه پهن می کنیم. در ادامه اطراف ترک خورده حلوا را با دست صاف و یکدست می کنیم.

حلوا را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم. توجه داشته باشید رنگ و غلظت حلوا بستگی به سلیقه شما دارد. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر